شبکه‌های اجتماعی

Automobile Farsi - Bollinger B4
Automobile Farsi - Bollinger B4
با عملکردی بهتر از گذشته

 

بولینگر یک شرکت آمریکایی است که در ساخت خودرو‌های الکتریکی فعالیت می‌کند. این شرکت سال 2014 در میشیگان توسط رابرت بولینگر تاسیس شد و تا کنون نتوانسته خودروهای B1 و B2 خود را به تولید انبوه برساند.


پس از B1 و B2 که کنسل شدند، این شرکت حالا کامیون الکتریکی B4 را معرفی کرده که در کلاس 4 تمام الکتریکی قرار می‌گیرد و از نظر طراحی با دیگر نمونه‌های این شرکت متفاوت است. مانند دیگر خودروهای تجاری، کابین این خودرو در جلو قرار دارد و اکسل آن در عقب از نوع سالید طراحی شده تا توزیع وزن و تحمل بالایی داشته باشد. این خودرو با باطری‌های ماژولار خود می‌تواند به صنعت حمل و نقل سبز کمک شایانی کند.


رابرت بولینگر مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «تغییر طراحی کابین این خودرو یک تغییر بسیار اساسی و بزرگ است. ما به نکات مشتریان خود گوش کرده‌ایم و بنا به درخواست آنها این تغییرات را ایجاد کرده‌ایم تا به هرآنچه که نیاز داردند برسند. با این تغییرات ما توانستیم تا دید رو به پایین و همینطور دید رو به عقب بیشتری برای راننده ایجاد کنیم. با بهتر شدن این دو زاویه، دید جانبی نیز بیشتر از قبل شده و رانندگان می‌توانند محیط بیشتری را حین دور زدن داشته باشند.»


کنت هریسون مدیر ارشد محصول بولینگر در این خصوص گفت: «تنها بهتر شدن دید راننده کافی نبود و با باز طراحی کلی حالا کامیون B4 می‌تواند شعاع گردش 41 فوت داشته باشد که از هر کامیون دیگری با این فاصله بین دو محور بهتر است. B4 حالا در محیط‌های روستایی و شهری که فضای تنگ‌تری دارد می‌تواند بهتر از گذشته عمل کند.»



قوای محرکه این کامیون بر روی یک اکسل سالید در عقب نصب می‌شود که تحمل بالایی در حمل بار مجاز در کلاس 4 دارد. باطری این خودرو از نوع 800 ولت لیتیوم آهن فسفات است که به تنهایی برد 161 کیلومتر با یکبار شارژ دارد. B4 را می‌توان با دو باطری سفارش داد که در این صورت پیمایش آن نیز دو برابر خواهد شد.


به گفته این شرکت، B4 شامل مشوق‌های مالیاتی خرید خودروهای تجاری برقی قرار می‌گیرد که در این صورت می‌تواند قیمتی 40 هزار دلاری داشته باشد. بولینگر در آینده قصد دارد این خودرو را توسعه دهد و در کلاس‌های 5 و 6 نیز آن را به فروش برساند.


قیمت و زمان عرضه دقیق این کامیون اعلام نشده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه