شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایران خودرو دیزل کامیونت آترین پلاس
نگاهی به کامیونت جدید ایران خودرو دیزل



ایران خودرو دیزل به تازگی از کامیونت جدید خود با نام آترین پلاس رونمایی کرده است. معرفی این کایمونت به دنبال نوسازی سبد محصولات ایران خودرو دیزل صورت گرفته است و این شرکت قصد دارد کامیونت جدید خود را از پاییز وارد چرخه تولید و بازار خودروهای تجاری سبک ایران بکند.


ایران خودرو دیزل در حالی کامیونت آترین پلاس را برای ورود به بازار خودروهای تجاری ایران آماده می‌کند که مدتی است رقابت در این بخش از بازار قوت گرفته است. با این حال آترین پلاس محصولی رقابتی در این بازار به شمار می‌رود و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.


کامیونت آترین پلاس، که در حقیقت نسخه ریبج شده کامیونت فوتون است، به یک موتور ساخت کامینز مجهز شده که ۳.۸ لیتر حجم دارد. این موتور ۴ سیلندر دیزلی (با کد Cummins ISF 3.8 s 5154) که به سیستم‌های توربوشارژ و اینترکولر مجهز است، توان تولی ۱۵۴ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۲۶۰۰ دارد. همچنین این پیشرانه در دور 1200 تا 1900، گشتاوری حدود ۵۰۰ نیوتن‌متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. این ارقام نشان می‌دهد موتور استفاده شده در آترین پلاس دقیقا همان چیزی است که در کامیونت جک ۶ تن و دیگر خودروهای این رده بازار استفاده شده است. این پیشرانه در آترین پلاس با یک جعبه دنده 6 سرعته دستی ZF همراه شده که کلاچ آن از نوع تک صفحه‌ای خشک با عملکرد هیدرو پنوماتیک است. ایران‌خودرو دیزل، فاصله عرضی در نظر گرفته شده برای شاسی کامیونت آترین پلاس را از نمونه‌های موجود در بازار بیشتر در نظر گرفته تا دست مشتری‌ها برای انتخاب و ساخت کاربری مناسب باز‌تر باشد.


کامیونت آترین پلاس دارای ابعاد 6900، 2200 و 2360 میلی‌متر برای طول، عرض و ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن به 3820 میلی‌متر می‌رسد. آترین پلاس با این ابعاد داریا وزن خالص 2900 کیلوگرم است.


ایران خودرو دیزل برای کامیونت آترین پلاس در هر دو محور از ترمزهای دیسکی استفاده کرده که به سیستم‌های کمکی ABS، EBD، ASR و LSV مجهز شده است. ترمز پارک این کامیونت نیز از نوع تمام اتوماتیک بوده و عملکرد آن روی محور عقب است.


کامیونت آترین پلاس، در بازار ایران به صورت یک و نیم کابین (خواب‌دار) عرضه خواهد شد. در این خودرو نیز درست مشابه کامیونت فورس، یک تخت خواب ثابت و یک تخت خواب جمع شونده تعبیه شده تا فضا برای استراحت سرنشین‌های خودرو فراهم باشد. دوربین ۳۶۰ درجه برای بررسی لحظه‌ای محیط اطراف ( به صورت سفارشی)، بخاری و کولر، چراغ‌های روشنایی در روز، فرمان هیدرولیک، گارد بغل و عقب، کروز کنترل و همچنین صفحه کیلومتر دیجیتالی، بوق دنده عقب، سیستم صوتی با امکان پشتیبانی بلوتوثو پورت‌های AUX و USB، فیلتر خشک کن مدار باد و فیلتر آبگیر مدار سوخت از ویژگی‌هایی است که ایران خودرو دیزل برای کامیونت آترین پلاس در نظر گرفته است.


بر اساس آنچه ایران خودرو دیزل اعلام کرده، فروش آترین پلاس ۶ تن همزمان با معرفی آترین پلاس ۸ تن در آبان ماه سال جاری آغاز خواهد شد. آترین پلاس احتمالا با قیمتی در محدوده ۱ میلیارد تومان در بازار ایران عرضه می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه