شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کشنده X6000

دو کشنده پرمیوم و اقتصادی در سبد محصولات شک موتو

سروش قاسمیه مدیرعامل شک موتو از برندهای آرین دیزل عرضه کننده خودروهای تجاری و کار در گفتگو با خبرنگار اتومبیل فارسی برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در حوزه ساختمان و خدمات پس از فروش را تشریح کرد.
مدیرعامل شک موتو با اشاره به ناوگان فرسوده خودروهای فعال در صنعت ساختمان و بتن گفت: با بررسی‌هایی که در حوزه صنعت ساختمان داشتیم، مطلع شدیم که در ماشین آلات ساختمانی فرسودگی جدی وجود دارد و در راستای کمک به این صنعت و نقش آفرینی در زنجیره تامین بتن برنامه گسترده‌ای در توزیع بتن و سیمان تدوین کردیم تا بتوانیم مشارکت فعالی در این حوزه داشته باشیم.

 

شاسی کمپرسی آرین دیزل مخصوص جابه‌جایی ماسه

سروش قاسمیه با تاکید بر نقش فعال شرکت آرین دیزل در صنعت ساختمان گفت: هم‌اکنون کشنده تک محور شک موتو در شرکت‌های سیمانی فعال است و در استان‌های مختلف نیاز صنایع را بر طرف کرده است و برای توسعه محصولات در این صنعت شاسی کمپرسی را اضافه کردیم که برای جابه‌جایی ماسه در شرکت‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

میکسر بتن شک موتو با تکنولوژی جدید و یک پیشرانه

میکسرهای بتن معمولا از دو موتور بهره می‌برند که یکی مخصوص حرکت خودرو و دیگری مخصوص چرخاندن میکسر است اما میکسر بتن شرکت آرین دیزل از تکنولوژی جدیدی بهره می‌برد که مدیرعامل شک موتو در این خصوص گفت: میکسر بتن طراحی شده در شک موتو از پیشرانه‌ای با قدرت 450 اسب‌بخار بهره می‌برد که توان این موتور با گیربکس 12 سرعته و اینتاردر گیربکس 5 حالته همراه شده است که برای تردد درون شهری و همچنین در سراشیبی عملکرد مناسبی را ارائه می‌کند. مزیت اصلی این میکسر بتن حذف موتور ثانویه برای چرخش آن است که عملا باعث صرفه‌جویی 300 میلیون تومانی در هزینه خودرو شده و همچنین صرفه‌جویی مناسبی در هزینه فیلترها، روغن و سوخت خودرو برای بهره‌بردار خودرو خواهد داشت.
وی در خصوص فروش این میکسر بتن محصول آرین دیزل نیز گفت: جلسات خوبی با شرکت‌های تولیدکننده بتن در کشور داشتیم و همچنین خوشبختانه با تقاضا خوبی در این خصوص روبه‌رو شدیم.

 

میکسر بتن چرا خودرو مهمی است؟!

میکسر بتن یکی خودروهای سنگین با کاربری خاص محسوب می‌شود که کاربرد زیادی در صنعت ساختمان دارد. تخلخل بتن و همچنین درجه سیمان به کار رفته در بتن گیرایی آن را بالا یا پایین برده و بنابراین سرعت حرکت میکسر بتن و همچنین تنظیم آن در مسیرهای طولانی اهمیت میکسر بتن را دو چندان می‌کند زیرا هرگونه خرابی میکسر در مسیر حمل علاوه بر هزینه بالای بتن از بین رفته اثرات جبران ناپذیری را برای میکسر به دنبال دارد از این رو تجمیع دو پیشرانه باعث می‌شود هزینه نگهداری به شدت کاهش یافته و از خطاهای انسانی به شدت جلوگیری شود و بتن مرغوب‌تری به دست مشتریان شرکت‌های بتنی برسد بنابراین نوسازی این نوع از خودروها و همچنین صرفه‌جویی هزینه‌ها صرفه اقتصادی بالایی برای شرکت‌های بتنی به دنبال خواهد داشت.

 

مشکلی اصلی در تامین مالی شرکت‌ها است

مدیرعامل شک موتو در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تامین مالی شرکت‌ها برای خرید خودرو اشاره کرد و گفت: عمر متوسط ناوگان فعال در صنعت بتن 12 سال است که در خودروهای تجاری و کار بالا محسوب می‌شود، متاسفانه اکثر خودروها بنزهای سنتی بوده یا خودروهای اروپایی هستند که عمر زیادی از فعالیت آن‌ها می‌گذرد بنابراین تقاضا برای نوسازی ناوگان در صنعت بسیار بالا است لذا با توجه به نیاز انباشته هرچه بتوانیم تامین کنیم و کمک به نوسازی این ناوگان داشته باشیم تقاضا وجود دار اما مشکل اصلی تامین مالی شرکت‌ها است بنابراین به دنبال طرح سه جانبه با حضور شرکت‌ها، بانک و مجموعه آرین دیزل هستیم تا بتوانیم خودروهای مورد نیاز این صنعت را با 50 درصد تسهیلات سه یا پنج ساله عرضه کنیم.

 

کشنده اقتصادی و پرمیوم در سبد محصولات آرین تا پایان سال 1403

سروش قاسمیه با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در شک موتو گفت: بعد از رونمایی از خودرو کمپرسی جفت محور و عرضه آن بازخورد خوبی از بازار دریافت کردیم بنابراین تصمیم گرفتیم در دو رده دیگر یعنی کشنده لوکس و کشنده اقتصادی نیز ورود کنیم بذا تا پایان سال دو محصول کشنده پرمیوم X6000 و اقنصادی X3000 به بازار عرضه خواهد شد.
وی در تشریح ویژگی‌های کشنده X6000 گفت: این محصول پرچمدار شرکت شکمن محسوب شده و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و به وضوح یک پله از دیگر محصولات چینی بالاتر است، در بخش عایق بندی، فضای دسترسی و ارتفاع اتاق و امکانات رفاهی نسل جدیدی از کشنده‌های چینی را مشاهده می‌کنیم و خوشبختانه این کشنده به پیشرانه قوی 500 اسب‌بخاری نیز مجهز شده‌است.
مدیرعامل شک موتو در خصوص کشنده اقتصادی X3000 نیز گفت: در سگمنت اقتصادی هدف‌گذاری ما برای آن دسته اشخاص یا شرکت‌هایی است که منابع مالی محدودی دارند و به دنبال کشنده با هزینه کمتری هستند و بتوانند خودرو بیشتری در اختیار داشته باشند و کشنده X3000 برای این رده از بازار طراحی شده است.

 

AutomobileFa X3000 14030407

 

وقفه در شماره‌گذاری ارتباطی به استانداردهای محصولات آرین دیزل نداشت

سروش قاسمیه در پاسخ به سوال خبرنگار اتومبیل فارسی در خصوص وقفه در شماره‌گذاری یکی از محصولات آرین دیزل گفت: در حوزه استاندارد محصولات شک موتو کلیه استانداردهای 85‌گانه سازمان ملی استاندارد و همچنین محیط زیست را در اختیار دارند و خلل به وجود آمده مربوط به تغییر در فرآیند بررسی استانداردها از سازمان به ادارات استانی بود که خوشبختانه امروز مشکلی در این روند وجود ندارد.

 

مزیت اصلی آرین دیزل خدمات پس از فروش و کارشناسان خبره است

مدیرعامل شک موتو در مورد همکاری دیگر شرکت‌های ایرانی با شکمن نیز گفت: اگر نگاهی به محصولات آرین دیزل داشته باشیم مشتریان به خوبی متوجه می‌شوند که شریک اصلی شکمن در ایران کدام شرکت است اما شکمن نیز مانند دیگر شرکت‌های چینی به دنبال توسعه فروش است و با دیگر شرکت‌ها نیز قرارداد امضا کرده است البته این موضوع صرفا مربوط به شکمن نیست و برندهای دیگر چینی نیز چنین کاری می‌کنند.

 

     بیشتر بخوانید -> امداد سیار کشنده و کامیون شک موتو در ایران آغاز به کار کرد

 

سروش قاسمیه ادامه داد: مزیت اصلی آرین دیزل نسبت به شرکت‌های دیگر به ویژگی‌های محصولات و قیمت رقابتی آن است که مشتریان به خوبی به اشراف دارند. مهمترین موضوع در بخش خودروهای تجاری و کار موضوع خدمات پس از فروش است که مجموعه آرین دیزل با 22 نمایندگی در سراسر کشور و همچنین سمانه تلفنی امداد 24 ساعته در هفت روز هفته و استفاده از کارشناسان خبره در این بخش کاملا منحصر به فرد عمل کرده است و در مقاسیه با رقبا در این موضوع مطرح شده دغدغه چندانی نداریم. گفتنی است از نظر تامین قطعه نیز امروز آرین دیزل نیاز یک سال مشتریان خود را در اختیار دارد تا کمترین خللی در خدمات نداشته باشیم.

آرین دیزل پیش از این دو محصول جفت محور مپرسی X5000D و باری X5000L را رونمایی کرده است. برای آشنایی بیشتر گزارش اتومبیل فارسی در خصوص این دو محصول آرین دیزل را اینجا بخوانید.

 

AutomobileFa x5000 14030407

نظر دهید


در همین زمینه