شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اتوبوس شهری فوتون C12
در بیستمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز

 

شرکت زامیاد در بیستمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز از اتوبوس جدید خود رونمایی کرد.


معاون فروش و خدمات پس از فروش زامیاد در مراسم رونمایی از اتوبوس جدید شهری این شرکت گفت: «فوتون C12 اتوبوس 12 متری از نوع اتوبوس‌های کف کوتاه با ظرفیت 32 + 2 صندلی و 46 نفر ایستاده است که به زودی در سبد محصولات زامیاد قرار خواهد گرفت.»


وی با اشاره به توسعه سبد محصولات شرکت زامیاد ادامه داد: «در راستای تنوع بخشی به سبد محصولات، شرکت زامیاد رونمایی و تولید یک اتوبوس 18 متری دوکابین و یک اتوبوس برقی را در برنامه کاری خود گنجانده است. همچنین تولید دو اتوبوس برون شهری، کامیون باری و یک کشنده از دیگر برنامه‌های تولیدی این شرکت در آینده‌ای نزدیک است که در نمایشگا‌ه‌های آتی به معرض نمایش درخواهد آمد.»


علاوه بر نمایش خودروهای سنگین، شرکت زامیاد دیگر محصولات سبک خود از جمله وانت نیسان، پادرا، پادرا پلاس، زاگرس و کارون را در بیستمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز در معرض نمایش قرار داده است.

 


اتوبوس شهری فوتون C12 که توسط زامیاد رونمایی شد، دارای طول، عرض و ارتفاع 12000، 2550، 3182 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 5900 میلی‌متر است. این اتوبوس با 9.5 لیتری کامینز همراه شده که توان تولید 340 اسب بخار قدرت در دور 1900 را دارد. همچنین بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه 1500 نیوتن متر در دور 1100 تا 1500 است. این اتوبوس شهری دارای شعاع گردش 12 متری است و امکان سوخت گیری از طرف برای آن فراهم شده است. با این پیشرانه، فوتون C12 به حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


پیشرانه 6 سیلندر اتوبوس فوتون C12 با جعبه دنده VOITH Diwa همراه شده است. تعلق آن در جلو و عقب از نوع بادی است و که در جلو دو کیسه باد به همراه کمک فنر و در عقب چهار کیسه باد به همراه کمک فنر است. فوتون C12 به سیستم‌های تنظیم ارتفاع الکترونیکی ساخت Wabco و سیستم زانو زدن مجهز شده است.


شارژر USB برای تمام صندلی‌ها، سیستم دریافت کرایه خودکار، سه تابلوی اعلام مسیر ، آینه‌های جانبی گرمکن دار، نمایشگر 7 اینچی سیستم مکان یابی و ... از تجهیزاتی است که در اتوبوس شهری فوتون C12 به کار گرفته شده است.

 

خودروهای سنگین، شرکت زامیاد دیگر محصولات سبک خود از جمله وانت نیسان، پادرا، پادرا پلس، زاگرس و کارون را در بیستمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز در معرض نمایش قرار داده است.

 

نظر دهید