شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید پژو پارس بر پایه پژو 301
پیش بینی طرح پارس جدید بر پایه پژو 301
پیش‌بینی اتومبیل فارسی از طرح احتمالی نسل دوم پژو پارس

 

چندی پیش ایران خودرو در یکی از برنامه‌های خود اسلایدی را به نمایش گذاشت که در آن برنامه‌های آتی این خودروساز و پروژه‌هایی که در دست اجرا و آماده‌سازی دارد را به نمایش گذاشته بود. بر اساس اطلاعات درج شده در این اسلاید، ایران خودرو قصد دارد نسل دوم پارس را بر پایه پلتفرم IKP1 طراحی و روانه بازار کند.

 

هنوز جزییات بیش‌تری از این پروژه به بیرون درز پیدا نکرده و حتی بر اساس شنیده‌های ما، ممکن است پروژه نسل دوم پارس هرگز اجرایی نشود. با این حال ما فرض را بر این گذاشتیم که این پروژه به سرانجام می‌رسد و پیش بینی خود را از چهره احتمالی پژو پارس جدید طراحی کردیم. برای طراحی این تصاویر، نگاهی به فلسفه طراحی نسل نخست پژو پارس داشتیم. خودرویی که در عمل بر پایه یک محصول توقف تولید شده پژو (405) طراحی شده بود، اما در فیس لیفتی که روی آن پیاده شد، طراحی آن به محصولات روز آن زمان پژو، یعنی مدل 406 نزدیک شده بود.

 

با تکیه بر همین تئوری و علم به این که نسل دوم پارس بر پایه پلتفرم IKP1 طراحی می‌شود، همچنین هزینه‌ای که ایران خودرو پیش از طراحی تارا صرف ساخت قالب‌های پژو 301 کرده بود، خودروی مبنا را پژو 301 در نظر گرفتیم و سعی کردیم در این طرح‌ها، طراحی 301 را به محصولات امروزی پژو نزدیک‌تر کنیم و از المان‌های امروزی محصولات پژو در آن استفاده کردیم.

نکته دیگری که در مورد نسل دوم پارس می‌دانیم این است که دیگر قرار نیست از نشان پژو روی آن استفاده شود و این خودرو با نشان ایران‌خودرو وارد بازار خواهد شد، به همین دلیل نشان ایران‌ خودرو را در این طرح‌ها جایگزین نشان پژو کرده‌ایم.

AutomobileFarsi New IKCO Pars based on Peugeot 301 2

نظر دهید


سعید
نام پژو دارد اما نماد یا همان آرم سمند روی محصول نمایان است بهتر است نام سمند جدید رویش بگذارید بهتر است

در همین زمینه