قیمت و شرایط فروش آریزو 6 جی‌تی اعلام شد
چهارشنبه, 29 فروردين 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
مدیران خودرو اعلام کرد
چری چطور توانست به تحول خودروسازی چین کمک کند
سه شنبه, 28 فروردين 1403
مصطفی محدث

بررسی تاثیر بزرگ‌ترین صادرکننده خودروهای سواری

آیا این خودرو ام‌وی‌ام X77 کراس است؟
سه شنبه, 28 فروردين 1403
محمدعلی ملاعبداللهی
نخستین تصویر رسمی از چری اومودا 7 منتشر شد
نسخه فیس‌لیفت کیا K5 با پیشرانه جدید معرفی شد
شنبه, 25 فروردين 1403
مصطفی محدث
با افزایش جزئی قیمت و مدل 2025
فروش یک میلیون دستگاهی MVM X22 در سطح جهان
سه شنبه, 21 فروردين 1403
شاهین قربانعلی نیا
سهم بازار ایران از موفقیت کراس اوور کوچک مدیران خودرو چقدر است؟
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - فورد برانکو و ماوریک
چشم امید به ادامه موفقیت محصولات


تیم محصولات فورد در چند سال اخیر و با عرضه مدل‌های محبوب برانکو، برانکو اسپرت و ماوریک، سرش شلوغ بوده است. آن‌ها اکنون می‌خواهند با هدف بهره‌گیری از موفقیت این مدل‌ها،‌ نسخه‌های جدید آن‌ها را هم معرفی و عرضه کنند.

فورد هم‌زمان با انتشار گزارشات مالی خود، برنامه‌هایش برای این مدل‌ها را نیز اعلام کرد. در بیانیه رسمی این خودروساز آمریکایی گفته شده که «در حال تلاش برای عرضه نسخه‌های جدید از محصولات افسانه‌ای خود» است. آن‌ها سپس با نام بردن از رنجر رپتور و موستانگ GTD، منظورشان از محصولات افسانه‌ای را مشخص کرده و همچنین،‌ به «گسترش دادن خانواده برانکو و ماوریک» اشاره کرده‌اند.

فورد این مدل‌ها را «بسیار محبوب در میان مشتریان» توصیف می‌کند و می‌گوید که آن‌ها موفق به کسب درآمد بالا و گسترش حاشیه سود کارخانه شده‌اند. اگرچه هنوز به طور دقیق مشخص نشده که برنامه فورد چیست، اما می‌توان نشانه‌هایی از آن را در همین بیانیه پیدا کرد.

تصاویر جاسوسی قابل‌توجهی از فورد ماوریک در سال ۲۰۲۲ منتشر شد که آن را با برخی تغییرات خیابانی و اسپرت‌تر و در قالب یک مدل مفهومی نشان می‌داد. آن زمان،‌ این نظریه مطرح شد که چون ماوریک از همان پلتفرم مدل فوکوس استفاده می‌کند، احتمال دارد که یک نسخه ST قدرتمند نیز برای آن عرضه شود. این به معنای مجهز کردن ماوریک به یک موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ همانند فوکوس است که قدرت آن را به ۲۷۶ اسب بخار رسانده بود.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد در سال ۲۰۲۱ گفته بود که می‌تواند «یک خانواده متنوع از نسخه‌های مختلف ماوریک به همراه یک نسخه الکتریکی» را متصور شود. البته از آن موقع، فورد از انگیزه‌اش برای تولید نسخه الکتریکی این مدل کمی عقب‌نشینی کرد.

اخیرا هم اخبار مربوط به ثبت حق تجاری نام «ماوریک لوبو» از سوی فورد مطرح شده بود. متاسفانه هنوز معلوم نیست که فورد چه برنامه‌ای برای این نام دارد. این که چه مدل‌هایی به خانواده برانکو اضافه خواهد شد هم مشخص نیست.

اگرچه همچنان اطلاعات رسمی چندانی وجود ندارد، اما همین اشاره کوتاه به مدل‌های برانکو و ماوریک در بیانیه و گزارشات مالی فورد باعث شده که طرفداران این محصولات گوش به زنگ باشند. البته آن‌ها باید برای دریافت جزییات بیشتر، منتظر بمانند و امیدوار باشند که مثل همیشه، صبر آن‌ها برای محصولات جدید فورد ارزشش را داشته باشد.

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها