شبکه‌های اجتماعی

بررسی تصادف یک خودران با دوچرخه‌سوار

اوبر از آریزونا می‌رود

 پس از تصادفی در ایالت آریزونا که منجر به کشته شدن یک زن شد، شرکت اوبر اعلام کرد که فعالیت‌های خود مبنی بر تست خودروهای خودران را در این ایالت متوقف می‌کند. اوبر در دیگر ایالت‌های آمریکا که در آن‌ها اجازه فعالیت داشته باشد، به آزمایش و توسعه فناوری‌های خودروهای خودران ادامه خواهد داد.
همان‌طور که پیش‌تر گزارش شده بود، یکی از ولووهای XC90 خودران با الین هرزبرگ 49 ساله برخورد کرد و باعث کشته‌شدن وی شد. هرزیرگ سوار بر دوچرخه در حال عبور از عرض خیابان بود که این حادثه رخ می‌دهد. در ویدئویی که از این تصادف در 18 مارس منتشر شد، خودروی مورد نظر دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که هیچ واکنشی به دوچرخه و عابر نشان نمی‎دهد. همچنین مسئولی که وظیفه نظارت بر عملکرد خودرو را دارد، تا قبل از وقوع تصادف هشیار به نظر نمی‌رسد. بلافاصله بعد از این حادثه اوبر تمام فعالیت‌های خود را در ایالت آریزونا متوقف کرد و با فاصله کوتاهی بعد از آن، فرماندار این ایالت مجوز فعالیت اوبر در آریزونا را به صورت دائم لغو کرد.
اوبر خودروهای خودروان خود را به همراه اپراتورهای مربوطه بعد از آن به ایالت آریزونا فرستاد که در اواخر سال 2016 دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا برخی مجوزهای این شرکت را به حالت تعلیق درآورد. این تعلیق فعالیت در کالیفرنیا به دلیل آن بود که مقامات این ایالت برنامه‎های اوبر را در شهر سن‌فرانسیسکو فاقد برخی مجوز لازم دانستند. در آن زمان فرماندار آریزونا از ورود اوبر استقبال کرد و ورود این شرکت را با آغوش باز پذیرفت. در پی این حادثه و لغو مجوز اوبر در آریزونا این شرکت خودروهای خود را از این ایالت خارج می‌کند. سخنگوی این شرکت اعلام کرد که اوبر کارمندان از کار برکنارشده خود را کمک خواهد کرد تا شغل جدیدی برای خود پیدا کنند اما اوبر بر ادامه فعالیت‌های خود مصر است و بیان کرده است که تست‌های خود را در ایالت‌های دیگر ادامه خواهد داد.
هیات ملی امنیت حمل و نقل آمریکا طبق تحقیقاتی که تا کنون به انجام رسانده، گزارش اولیه‌ای را منتشر کرده است که بیان می‌کند علت مشخصی برای این حادثه شناسایی نشد اما از طرفی اطلاعاتی راجع به هشدارهای خودرو قبل از تصادف به دست آمده است. بر این اساس رادارها و سیستم LiDAR خودرو 6 ثانیه قبل از برخورد، هرزبرگ را شناسایی کرده است. نرم‌افزارهای خودرو در ابتدا او را به عنوان یک شی ناشناس، سپس یک خودرو و بعد از آن به عنوان یک دوچرخه شناخته است. 1.3 ثانیه قبل از برخورد در فاصله 25 متری و زمانی که خودرو حدودا 70 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته، نرم‌افزار خودرو تشخیص داده است که اعمال ترمز اضظراری لازم است. با این حال اوبر چنین ادعا می‌کند که سامانه ترمز اضظراری در این خودرو به دلیل اجتناب از سرگردانی و حرکات نامنظم خودرو غیر فعال شده است. در این شرایط انتظار می‌رود که اوپراتو ناظر خودرو وارد عمل شود اما راننده این ولوو تا لحظه‌ای بعد از برخورد، اقدام به گرفتن ترمز نکرده است. NTSB اعلام کرده است که تحقیقات همچنان ادامه دارد و ممکن است اطلاعات ارائه شده تا این لحظه در آینده تغییر کند. اوبر اعلام کرده است که در هفته‌های آینده از تغییراتی که ایجاد خواهد کرد اطلاعات بیشتری منتشر می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه