شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - گلکسی استارشیپ
سفینه مدرن جیلی

 وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین مشخصات فنی شاسی‌بلند پلاگین هیبرید جیلی گلکسی استارشیپ ۷ را به صورت رسمی منتشر کرد. پیش‌تر، در نمایشگاه خودروی پکن که در ماه آوریل برگزار شد، جیلی از نسخه کانسپت این خودرو رونمایی کرده بود. جیلی گلکسی استارشیپ 7 بر پایه پلتفرم پیشرفته برقی جیلی (GEA) ساخته شده است. طبق گزارش‌ها، استارشیپ ۷ به‌عنوان پرچمدار فناوری در میان خودروهای شاسی‌بلند جیلی شناخته خواهد شد و احتمالاً نسخه تولیدی آن با نام جیلی گلکسی L9 به بازار عرضه خواهد شد. البته، نام نهایی این خودرو منوط به اعلام رسمی شرکت جیلی است.

 

مشخصات ظاهری گلکسی استارشیپ 7

طراحی جلوی استارشیپ 7 از یک سبک بسته و مینیمالیستی بهره می‌برد که در آن یک نوار نوری ممتد و باریک، چراغ‌های اصلی خودرو را به هم متصل کرده و ظاهری یکپارچه و مدرن به آن بخشیده است. این نوار نوری، با ایجاد یک خط روشنایی پیوسته، هویت بصری قوی به خودرو می‌بخشد.

در قسمت عقب خودرو، یک چراغ ترمز در بالاترین نقطه قرار گرفته است. در زیر آن، سه چراغ اضافی به صورت افقی چیده شده‌اند تا به همراه چراغ ترمز اصلی، ایمنی و دید پذیری خودرو را در شب افزایش دهند. در پایین‌ترین قسمت عقب، یک نوار نوری ممتد دیگر به کار رفته است که لوگوی شناخته شده جیلی در مرکز آن قرار دارد. این نوار نوری، به عنوان یک عنصر طراحی یکپارچه، به خودرو هویتی لوکس و مدرن می‌بخشد. همچنین، لوگوی "Starship 7" در زیر سمت راست این نوار نوری قرار گرفته تا به طور واضح به مدل خودرو اشاره کند.

جیلی گلکسی استارشیپ ۷ به ترتیب دارای طول، عرض و ارتفاع ۴۷۴۰/۱۹۰۵/۱۶۸۵ میلی‌متر، فاصله محوری ۲۷۵۵ میلی‌متر و رینگ‌های ۱۸/۱۹ اینچی است. دو گزینه وزن ۱۷۲۴ کیلوگرمی و ۱۷۹۰ کیلوگرمی اعلام شده است.

این خودرو به صورت سفارشی با مجموعه‌ای از تجهیزات جانبی خارجی قابل تجهیز است. این تجهیزات شامل قطعاتی مانند رینگ‌های آلیاژی مشکی براق، نوارهای تزئینی روی بدنه و رکاب‌های جانبی است که ظاهر خودرو را اسپرت‌تر می‌کنند. علاوه بر این، امکاناتی مانند سانروف، ریل‌های سقفی و دوربین‌های دید عقب نیز در این پکیج قابل سفارش است. این تجهیزات نه تنها به بهبود ظاهر خودرو کمک می‌کنند، بلکه برخی از آن‌ها مانند دوربین عقب و سنسورهای پارک، ایمنی رانندگی را نیز افزایش می‌دهند.

یکی از بارزترین ویژگی‌های استارشیپ 7، صفحه نمایش عظیم ذوزنقه‌ای شکل است که تقریباً کل داشبورد را پوشانده است. این صفحه نمایش چندکاره وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به ابزار خودرو، کنترل‌های مرکزی و سیستم سرگرمی را بر عهده دارد.

فرمان خودرو نیز طراحی منحصر به فردی دارد و به شکل یک فرمان دو پره چند ضلعی است. علاوه بر این، یک صفحه نمایش کوچک‌تر نیز در قسمت جلوی کنسول مرکزی قرار دارد که به طور مستقیم رو به راننده است. استارشیپ 7 می‌تواند به طور استاندارد پنج سرنشین را در خود جای دهد.

جیلی گلکسی استارشیپ ۷ علاوه بر طراحی داخلی چشم‌نواز، به فناوری‌های پیشرفته‌ای نیز مجهز شده است. سیستم صوتی این خودرو با ۲۷ بلندگو، تجربه‌ای بی‌نظیر از شنیدن موسیقی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین، دستیار هوشمند Galaxy AI Digital Elf امکان تعامل صوتی و کنترل هوشمند صندلی‌ها را فراهم می‌آورد.

 

مشخصات فنی گلکسی استارشیپ 7

از نظر پیشرانه، این خودرو از یک سیستم  پلاگین هیبریدی بهره می‌برد که ترکیبی از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری و یک موتور برقی است. باتری این خودرو از نوع فسفات آهن لیتیوم بوده و توسط شرکت‌های SVOLT یا Sunwoda Electronic تامین می‌شود. با این پیشرانه، استارشیپ ۷ می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته، جزئیات دقیق باتری و مشخصات فنی موتور برقی هنوز منتشر نشده است و باید منتظر اطلاعات تکمیلی باشیم.

 

AutomobileFa Galaxy Starship 2 14030625

 







 

 

نظر دهید


در همین زمینه