شبکه‌های اجتماعی

فولکس واگن توآرگ 2018 معرفی شد

غوغای فولکس رو شد

توآرگ جدید، پیشرفته‌ترین محصول فولکس‌واگن تا به امروز است. نسل سوم توآرگ که چندی پیش رونمایی شد، به گفته فولکس‌واگن اکنون کاربردی‌تر از گذشته است و به پیروی از نوآوری جدید این برند، از سیستم چند رسانه‌ای Cockpit بهره می‌برد، ضمن آن که طیف جدیدی از پیشرانه‌های V6 و V8 بر روی توآرگ سوم قابل سفارش است. فولکس اعلام کرده است که در آینده‌ای نزدیک، مدل‌های دیگری چون توآرگ پلاگ‌این هیبرید هم از این خانواده در راه هستند.

نسل سوم توآرگ بر روی پلت‌فرم MLB این گروه خودروسازی بنا شده است که پیش از این خودرو‌هایی چون آئودی Q7 و بنتلی بنتایگا هم از دل آن بیرون آمده‌اند. توآرگ جدید را می‌توان تلاشی ستودنی در جهت ارتقای یک محصول محبوب دانست. توآرگ جدید به نسبت استاندارد‌ این کلاس، 44 میلی متر عریض‌تر و 77 میلی متر طویل‌تر است اما نسبت به نسل پیشین خود اندکی کوتاه‌تر شده است. فضای صندوق عقب اکنون با 113 لیتر افزایش، به 810 لیتر رسیده است که در این کلاس یک دستاورد به شمار می‌رود. از طرفی فولکس‌واگن تصمیم بر آن گرفته است تا با استفاده از آلومینیوم سبک در شاسی توآرگ، کاهش وزن 106 کیلوگرمی را به نام نسل سوم ثبت کند که به گفته تیم مهندسی فولکس‌واگن، این فاکتور کلیدی تأثیر زیادی بر عملکرد و مصرف سوخت این خودرو گذاشته است.

 

پیشرانه و عملکرد

در ابتدا، خریداران انگلیسی توآرگ باید بدانند که تنها یک پیشرانه را برای خرید در دسترس دارند. قلب تپنده V6 توربو دیزل این خودرو به حجم 3 لیتر، 282 اسب بخار قدرت دارد و با توجه مشخصات اعلام شده از سوی سازنده، این قدرت از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انتقال می‌یابد و با سیستم تعلیق اختصاصی MOTION all-wheel drive به چرخ‌ها ختم می‌شود.

در پاییز 2018، دو موتور جدید هم به لیست پیشرانه‌های توآرگ اضافه می‌شوند. یک نمونه ضعیف‌تر 228 اسبی و نسخه‌ای بسیار قدرتمند با 336 اسب بخار که هر دو مورد از نوع 6 سیلندر 3 لیتری هستند. با این تفاوت که نمونه اول توربو دیزل و اما نسخه دوم به صورت بنزینی کار می‌کند. با این حال مقامات فولکس اظهار داشته‌اند که در سال 2018 توآرگ با پیشرانه V8 توربو دیزل به حجم 4000 سی سی و با 417 اسب بخار قدرت رونمایی می‌شود. با تمام این اوصاف، هنوز تاریخ دقیق عرضه نسخه‌های هیبرید روشن نیست.

از مهم‌ترین تکنولوژی‌های جدید رانندگی در توآرگ، قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب است که اثر محسوسی بر قابلیت مانور‌پذیری در سرعت‌های پایین و پایداری در سرعت بالا دارد. سیستم تعلیق بادی جدیدی که نخستین بار بر روی توآرگ قرار گرفته است، ارتفاع سواری با این خودرو را تا 70 میلی متر افزایش می‌دهد که در اثر آن، توانایی‌های آف‌رود این شاسی بلند تا حد زیادی ارتقا می‌یابد. پک آف‌رود جدید قرار گرفته بر روی توآرگ، حالت‌های رانندگی اضافه، باک سوخت بزرگ‌تر و مجموعه میله‌های محافظتی جاسازی شده در زیر خودرو را شامل می‌شود.

فولکس واگن می‌گوید که بیش از 40 درصد از خریداران توآرگ در اروپا، از خودروی خود برای بکسل کردن و کشیدن کاروان استفاده می‌کنند. بنا به این نکته، نسل جدید توآرگ تا 3.5 تن توانایی یدک‌کشی دارد.

 

کابین و طراحی داخلی

یقینا رادیکال‌ترین تغییر ایجاد شده در نسل جدید توآرگ، طراحی داخلی جدید آن است. جایی که فولکس به طور کامل دستی بر سر و روی کابین توآرگ کشیده و سیستم یکپارچه اطلاع رسانی کابین (Cockpit) با دو نمایشگر (12 اینچی مقابل راننده و 15 اینچی مرکزی) به استقبال سرنشینان آمده است که قابلیت‌های شخصی‌سازی فوق العاده‌ای هم دارد. نمایشگر‌های بزرگ در کابین توآرگ با کلید‌های فیزیکی و زمخت جایگزین شده‌اند. این مجموعه زمانی کامل‌تر می‌شود که بدانید از آخرین ورژن Android Auto و Apple Car Play بهره می‌برد. وای‌فای هات‌اسپات این سیستم، اجازه اتصال همزمان به 8 دستگاه مختلف را می‌دهد. اما سیستم هد آپ دیسپلی به صورت آپشن قابل عرضه است.

خریدارن انگلیسی توآرگ می‌توانند همچون گذشته نسخه خانوادگی R-Line و تریم الگانس را به صورت مستقل سفارش دهند. رینگ‌های آلیاژی از 18 تا 21 اینچ بر روی توآرگ قابل سفارش‌اند و این مدل با 13 رنگ بدنه متنوع به فروش گذاشته می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه