شبکه‌های اجتماعی

Automobile Farsi - Jaguar F-Type 75
Automobile Farsi - Jaguar F-Type 75
پایان راه F-Type

 

این آخرین نمونه از F-Type پیش از الکتریکی شدن لاین آپ این شرکت در سال 2025 است. همانطور که می‌توان از پسوند این مدل متوجه شد، جگوار با F-Type 75 Edition سه چهارم قرن تولید خودروی پرفورمنس را جشن می‌گیرد. سال 1948 این برند انگلیسی مدل XK120 را به خیابان‌ها فرستاد که سریعترین خودروی تولیدی آن زمان به حساب می‌آمد و حالا بعد از 75 سال این خودرو در دو پیکربندی کوپه و کانورتیبل با پیشرانه 8 سیلندر سوپرشارژر به این کلاس پرفورمنس پایان می‌دهد.


نشان‌هایی که به ظرافت بر روی گلگیر‌های جلو حک شده این مدل را از نمونه‌های ساده متمایز می‌کند. پیش از این‌که به مشخصات نسخه 75 بپردازیم لازم به ذکر است که این خودروساز نمونه‌ای ساده را با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر Ingenium با 296 اسب‌بخار قدرت، شتاب اولیه 5.6 ثانیه، دیفرانسیل عقب و حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت به عنوان آخرین F-Type تولید خواهد کرد.


نمونه تولید محدود با پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر سوپرشارژر ارائه می‌شود که 444 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. خریداران می‌توانند محور محرک را بین عقب و هر چهارچرخ انتخاب کنند. جگوار F تایپ 75 ادیشن می‌تواند طی مدت زمان 4.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 96 کیلومتر بر ساعت برسد و تا 285 کیلومتر بر ساعت سرعت آن افزایش می‌یابد. نسخه قدرتمند‌تر و چهارچرخ محرک R75 خروجی 567 اسب‌بخار، شتاب 3.5 ثانیه و بیشینه سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.


صرف نظر از مدل و تعداد سیلندر جگوار F تایپ 75 ادیشن، خروجی پیشرانه در همه نمونه‌ها توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه با پدل شیفتر پشت فرمان به چرخ‌ها منتقل می‌شود. نمونه‌های 4 سیلندر تنها دو خروجی اگزوز در مرکز سپر دارند اما نمونه‌های 8 سیلندر با چهار خروجی که در نمونه 576 اسب‌بخار مزین به نشان R است از دو طرف سپر بیرون زده‌اند.


تمام مدل‌های F-Type نهایی دارای رینگ‌های 20 اینچ با سه طرح اختیاری هستند. نسخه R75 رینگ‌های فورج کاری شده دارد که پهنای لاستیک پیرلی PZero آن با سایز 265/35/ZR20 جلو و 305/30/ZR20 عقب بیشتر از بقیه است. ترمز‌های کربن سرامیک همراه با کلیپر‌های زرد رنگ نیز به صورت سفارشی بر روی آن نصب می‌شود. از آنجا که صدای اگزوز این خودرو بسیار دلنواز و بلند است، جگوار از سیستم استارت بدون صدا استفاده کرده تا در مواقع لزوم از آن استفاده شود.


جگوار F تایپ 75 ادیشن اوایل سال آینده به دست خریداران می‌رسد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه