شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هونگچی L5
گرانقیمت‌ترین خودرو چینی

 

هونگچی سال 1966 مدل CA770 را تولید کرد و تا 1981 آن را ادامه داد. 33 سال بعد این خودروساز با الهام از CA770 ، ال5 را با همان چهره سنتی اما با امکانات به روز و پیشرانه قدرتمند 12 سیلندر معرفی و تولید کرد. سال 2017 هونگچی نمونه 8 سیلندر این خودرو را نیز به تولید رساند.


هونگچی در نمایشگاه 2023 شانگهای، نسل دوم پرچمدار خود و گرانقیمت‌ترین خودرو چین را معرفی و پیش سفارش آن را نیز آغاز کرد. طراحی خارجی هونگچی L5 همچنان به نسخه اصلی وفادار مانده و البته مدرنیته را نیز چاشنی آن کرده است. به روز رسانی‌های طراحی نسل جدید هونگچی L5 شامل جلوپنجره کروم بلندتر، سپر جلو اصلاح شده، چراغ‌های جدید و زیر سپر جدید با تم تیره و تزئینات کروم می‌شود. زمانی که به هونگچی L5 جدید از بقل نگاه می‌کنید، به واسطه طراحی شیشه‌های جانبی، کاپوت کشیده، جلوپنجره صاف، رینگ و دستگیره کروم، تزئینات کروم دور شیشه‌ها و ستون‌ها شباهت بسیار زیادی با رولزرویس مشاهده خواهید کرد.

 


طراحی کابین هونگچی L5 نیز به صورت تلفیقی طراحی شده و می‌توان به فرمان از نوع دو شاخ اما از جنس چرم با دکمه‌های کنترلی، داشبورد ساده همراه با سه نمایشگر دیجیتال که برخلاف دیگر خودروها دکمه‌های فیزیکی را حذف نکرده و همچنان برخی از سیستم‌ها با استفاده از این دکمه‌ها کار می‌کنند.


جزئیات مشخصات فنی هونگچی L5 به صورت رسمی منتشر نشده است اما رسانه‌های چینی اعلام کرده‌اند که این خودرو با پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توربو با 381 اسب‌بخار قدرت عرضه می‌شود و خبری از پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتر نخواهد بود. قیمت و جزئیات عرضه نیز به صورت دقیق مشخص نشده اما هونگچی می‌خواهد این نسل را محدود‌تر و گران‌تر از 830 هزار دلار که متعلق به مدل قبلی بود عرضه کند.

نظر دهید


در همین زمینه