شبکه‌های اجتماعی

مرسدس و رونمایی از مفهومی 750 اسب‌بخاری

 دستاوردی دیگر در پبل‌بیچ

مرسدس درسال‌ها اخیر مدل‌های مفهومی جذابی را به معرض نمایش گذاشته است. از مفهومی AMG Vision Gt در سال 2013 گرفته تا مفهومی IAA در 2015، ویژن می‌باخ6 در 2016، نسخه کابریولت آن در 2017 و در نهایت مدل مفهومی با نام Vision EQ Silver Arrows در فستیوال پبل‌بیچ امسال (2018).
این مفهومی، به نوعی بازگشت به مدل افسانه‌ای و رکوردشکن W125 است که در ژانویه 1938 با یک پیشرانه 12 سیلندر به رکورد سرعت 432.7 کیلومتر بر ساعت دست یافت.
مشابه لامبورگینی ایگویستا، این مدل مفهومی مرسدس نیز تنها دارای یک صندلی است. همچنین EQ Silver Arrows یک اتومبیل کاملا الکتریکی است اما راننده می‌تواند با تنظیمات صدا از طریق نمایشگر قرار گرفته در وسط فرمان، صدای پیشرانه 8 سیلندر AMG را بشنود.
اگرچه این مدل صرفا یک مدل مفهومی نمایشی است اما مرسدس بنز چند ویژگی فنی آن را نیز اعلام کرده است. موتور الکتریکی این مدل توانایی تولید 750 اسب‌بخار قدرت را داراها هستند. منبع تغذیه این موتور الکتریکی، پک‌های باتری است که در کف خودرو قرار گرفته و از طریق دریچه‌های قرار گرفته در کنار خودرو خنک می‌شوند. با یک بار شارژ کامل باتری‌ها، این مل مفهومی توانایی پیمایش 400 کیلومتر را داراست.
طراحی این مدل مفهومی واقعا شگفت‌انگیز است. یک صنئلی با ارتفاع کم در وسط، چهره‌ای مدرن و استفاده از رنگ رزگلد در چرخ‌هایی که در جلو 24 و در عقب 26 اینچی هستند، از ویزگی‌های قابل توجه این مدل است.

نظر دهید


در همین زمینه