شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کی ام سی A5
کراس اوور جدید اما آشنای کرمان موتور

 شرکت کرمان موتور در جریان نمایشگاه خودرو مشهد 1402 برای نخستین‌بار از محصول جدیدی با نام KMC A5 رونمایی کرد؛ البته این محصول، همان کراس‌اوری است که چندین سال پیش، با نام SWM G01F در شرکت سیف خودرو مونتاژ می‌شد. با واگذاری این مجموعه به گروه خودروسازی کرمان، تولید کراس‌اوور خوش استایل این شرکت نیز به کرمان موتور رسیده است.
شرکت کرمان موتور قصد دارد این محصول آشنای بازار ایران را به صورت ری‌بج شده و با نام جدید کی‌ام‌سی A5 به بازار عرضه کند. این محصول آماده عرضه بوده و قیمت و کاتالوگ آن منتشر شده است. این کراس اوور اسپرت و جوان پسند با قیمت مصوب 1 میلیارد و 286 میلیون و 500 هزار تومان و تحویل 60 روز کاری روانه بازار می‌شود.

 

AutomobileFa KMCA5 4 14030222

 

مشخصات فنی KMC A5

کی ام سی A5 یک کراس اوور سایز متوسط با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۷۰، ۱۸۵۵ و ۱۷۴۰ میلی متر و فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متر است و در محدوده ابعادی جک اس ۵ قرار می‌گیرد.
KMC A5 مجهز به همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ SWM G01F است که حدود 137 اسب‌بخار را به چرخ‌های جلو می‌فرستد، ولی با این تفاوت که طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت کرمان موتور، گشتاور خروجی این موتور، اندکی کاهش یافته و به حدود 212 نیوتن‌متر رسیده است.
نکته مهم دیگر این است که برخلاف SWMهای مونتاژی شرکت سیف خودرو که گیربکس 6 دنده اتوماتیک (AT6) داشتند، در کی‌ام‌سی A5 مونتاژی شرکت کرمان موتور، شاهد گیربکس دوکلاچه 7 دنده اتوماتیک (DCT7) هستیم.
ترمز های جلو و عقب دیسکی در کنار تعلیق جلوی مک فرسون و عقب میل پیچشی، از دیگر ویژگی های A5 محسوب می شوند. رینگ های این خودرو از نوع ۱۸ اینچی و لاستیک های آن ۲۲۵/۶۰ هستند.

 

      بخوانید -> آغاز فروش KMC A5 کرمان موتور

 

امکانات ایمنی و رفاهی KMC A5

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به فرمان کمکی برقی، شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، سقف پانوراما به همراه قسمت بازشو، تهویه مطبوع اتومات، خروجی هوای ردیف دوم، کلاستر دیجیتالی، صندلی برقی راننده، گرمکن و سردکن صندلی راننده، کنسول میانی ردیف جلو و عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، تریم داخلی چرمی، پاور ویندوز، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین ثبت وقایع، در صندوق بار برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، چراغ روشنایی در روز LED، نمایشگر مرکزی ده اینچی لمسی، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر و ۱ ساب ووفر، شارژر وایرلس، نورپردازی کابین و... اشاره کرد.

همچنین KMC A5 با دارا بودن رادار هایی همچون هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از مسیر، هشدار نقاط کور و دوربین ۳۶۰ درجه از جمله خودرو های مجهز به سیستم های کمک رانندگی پیشرفته در بازار داخلی به شمار می آید.
با توجه به قرارگیری کی ام سی A5 در محدود قیمتی کم‌تر از 1.3 میلیارد تومان، می‌توان این خودرو را رقیبی برای ام‌وی‌ام X55 پرو و FMC T5 دانست. با این حال کی‌ام‌سی A5 از نظر اندازه خودرویی بزرگ تر است و در حقیقت باید آن را رقیب مستقیم فیدلیتی پرایم در بازار ایران دانست.

 

AutomobileFa KMCA5 3 1403022

نظر دهید