شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اینیوس گرنادیر کوارترمستر
اینیوس گرنادیر کوارترمستر معرفی شد

 

اینیوس شرکت چند ملیتی انگلیسی در حوزه مواد شیمیایی است که از سال 1998 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و در حال حاضر چهارمین شرکت بزرگ در این بخش محسوب می‌شود. این شرکت سال 2017 وارد صنعت خودرو شد و با معرفی شاسی بلند گرنادیر (Grenadier) به عنوان جانشین معنوی لندروور دیفندر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.


اینیوس حالا نسخه پیکاپ شاسی‌بلند آفرودی خود را با پیشوند کوارترمستر معرفی کرده است که با توجه به نبود دیفندر پیکاپ می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد.


نسخه پیکاپ نسبت به شاسی بلند، 305 میلی‌متر کشیده‌تر شده تا توانایی حمل بار 760 کیلوگرم را به دست بیاورد. طول محفظه بار 1564 میلی‌متر و عرض آن نیز 1619 میلی‌متر عنوان شده که با این میزان فضا، کوارترمستر می‌تواند یک پالت سایز اروپایی را در خود جای دهد. عرض در محفظه بار 1280 میلی‌متر است و می‌تواند تا 225 کیلو وزن را تحمل کند. در نهایت میزان یدک کشی این پیکاپ شاسی مستقل 3500 کیلوگرم خواهد بود. فاصله از سطح زمین 264 و عمق غوطه‌وری آن نیز 800 میلی‌متر عنوان شده است.


قوای محرکه اینیوس گرنادیر کوارترمستر را پیشرانه‌های شش سیلندر B58 و B57 شرکت BMW تشکیل می‌دهد. نمونه اول از نوع بنزینی 3 لیتر با 282 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور و نمونه دوم از نوع 3 لیتر دیزل با 245 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور است. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 8 سرعته ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. با این اعداد، نسخه بنزینی اینیوس گرنادیر کوارترمستر طی مدت زمان 8.8 و نمونه دیزل طی مدت زمان 9.8 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


قفل مرکزی دیفرانسیل و دنده کمک دو سرعته از جمله تجهیزات آفرود استاندارد پیکاپ اینیوس گرنادیر کوارترمستر به حساب می‌آید. با هزینه بیشتر خریداران می‌توانند قفل دیفرانسیل جداگانه برای عقب و جلو خریداری کنند. مانند نمونه شاسی‌بلند، این مدل نیز از اکسل سالید کارارو و ترمز‌های برمبو بهره می‌برد. اینیوس گرنادیر کوارترمستر بر روی رینگ‌های 17 و 18 و تایرهای 265/70 و 255/70 قرار گرفته است.


اینیوس گرنادیر کوارتر مستر در سه تریم Standard، Trialmaster و Fieldmaster عرضه خواهد شد که هرکدام در سطح تجهیزات جانبی با یکدیگر متفاوت هستند.

 

نظر دهید


در همین زمینه