شبکه‌های اجتماعی

هیوندای آئورا در هند رونمایی شد
Automobile Farsi - Hyundai Aura 2020

معرفی نسخه سدان i10  


هیوندای، دومین خودروساز بزرگ هند، پس از انتشار اسکچ‌های رسمی از سدان اقتصادی خود، سرانجام روز گذشته مدل آئورا را رونمایی کرد.
هیوندای آئورا در حقیقت نسخه سدان نسل جدید هیوندای i10 است که چند ماه پیش رونمایی و روانه بازار شده بود. مهم ترین تغییرات بعد از ستون C اتفاق افتاده و در حقیقت فرم سه جعبه‌ای به هیوندای i10 داده شده است. همان‌گونه که پیش بینی می‌شد، هیوندای آئورا به اندازه اسکچ‌هایی که از آن منتشر شده بود جذاب و دلربا نیست. قرارگیری آن بر پلت فرم مشترک با هیوندای i10 و عرض کم خودرو (1680 میلی‌متر) شکلی تخم‌مرغی به آئورا داده است. با این حال هیوندای سعی داشته المان‌های زبان طراحی جدید خود را در این مدل کوچک و اقتصادی نیز پیاده کند. یکی از این ویژگی‌ها، چراغ‌های روز است که به پیروی از هیوندای آزرا جدید در گوشه جلوپنجره پهن خودرو جانمایی شده است. با این تفاسیر طراحی نمای جلو و کناری به روشنی بیان‌گر این موضوع است که با خودرویی ویژه بازار هند روبه‌رو هستید، اما در نمای عقب همه چیز ایده‌آل است.

AutomobileFa Hyundai Aura 2020 5

هیوندای آئورا با سه نوع موتور و دو نوع جعبه دنده به بازار عرضه می‌شود. یک موترو 1.2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت 82 اسب بخار و 114 نیوتن‌متر، یک موتور 1 لیتری توربوشارژ بنزینی که از هیوندای ونیو گرفته شده و 99 اسب‌بخار قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر دیزلی با توان 74 اسب بخار و 190 نیوتن‌متر نیز برای این خودرو قابل انتخاب است.

هیوندای آئورا یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و AMT پیش روی مشتری‌های خود قرار خواهد داد، با این حال برای حفظ قیمت رقابتی، موتور توربوشارژ تنها با جعبه دنده دستی عرضه می‌شود.
65 درصد از پلت‌فرم هیوندای آئورا فولاد با استحکام بالا شکل داده و آن را به خودرویی سبک تبدیل کرده است. فاصله بین دو محور 25 میلی‌متر افزایش پیدا کرده که فضای پای بهتری ارائه می‌دهد، با این حال طول و ارتفاع خودرو مانند مدل Xcent به ترتیب برابر است با 3995 میلی‌متر و 1520 میلی‌متر. عرض خودرو نیز اندکی افزایش یافته است. هیوندای آئورا 402 لیتر فضای بار در اختیار مشتری قرار می‌دهد که در این این سگمنت رقابتی است.
شارژر وایرلس، دوربین دنده عقب، دستگیره‌های کرومی، سردنده چرمی، هشدار توقف اضطراری و کیسه‌هوای پرده‌ای، امکاناتی است برای نخستین بار در این سگمنت در هیوندای آئورا ارائه شده است. از دیگر ویژگی‌های رفاهی این خودرو می توان به رینگ‌های 15 اینچی آلیاژی و نمایشگر 8 اینچی لمسی اشاره کرد.

نظر دهید


در همین زمینه