شبکه‌های اجتماعی

نسل سوم چری QQ با ظاهری متفاوت
Automobile Farsi - 2021 Chery QQ

خودروی کوچک جدید چری الکتریکی است


چری QQ یکی از اولین خودروهای چینی بود که پا به بازار ایران گذاشت. خودرویی که با نام ام‌وی‌ام 110 وارد بازار ایران شد و تا سال 1394 که مدل 110S جایگزین آن شد، دو تیپ 4 سیلندر و AMT نیز به آن اضافه شد. نسل اول چری QQ در دنیا به خاطر شباهتش به دوو ماتیز شهرت زیادی به دست آورد، شباهتی که یک دعوای حقوقی بی نتیجه را برای جنرال موتورز به همراه داشت.


نسل اول چری QQ در چین بین سال‌های 2003 تا 2015 تولید شد. در این بازه چری بیش از یک میلیون دستگاه از این خودرو تولید کرد و در نهایت آن را با دو ری‌استایل بدنه جایگزین کرد. هر چند پلتفرم نمونه‌های جدید تغییری نکرده بود. تولید نسل دوم QQ همچنان ادامه دارد، اما از سال 2018 تنها نسخه الکتریکی آن با نام EQ تولید می‌شود. همین نام EQ هم موجب شد چری یک شکایت حقوقی علیه مرسدس بنز به راه بیاندازد، چرا که مرسدس هم از همین نام تجاری برای خودروهای الکتریکی‌اش استفاده می‌کند. حالا پس از تمام این کشمکش‌ها، چری قصد دارد نسل سوم QQ را به زودی معرفی کند و نخستین تیزرهای آن را منتشر کرده است.

 

AutomobileFarsi 2021 Chery QQ EV 3


محصول جدید چری یک خودروی تمام الکتریکی است، اما از نام تاریخی این QQ استفاده می‌کند. اولین تصاویر منتشر شده از نسل سوم چری QQ بیانگر این است که هر چند این خودرو طراحی کاملا متفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد، اما ژن کپی بودن را از نسل نخست خود به ارث برده و این بار نیز یکی محبوب‌ترین محصولات جنرال موتورز، یعنی وولینگ مینی EV را هدف قرار داده است. طراحی جعبه‌ای، تمام‌ الکتریکی و سه در بودن این خودرو، ویژگی‌های مشترک آن با خودروی الکتریکی پرفروش وولینگ است. هر چند فرم کلی چراغ‌های نیز تداعی کننده همان محصول وولینگ است، اما چری سعی داشته با استفاده از المان نعل اسب در گرافیک چراغ‌ها، هویتی تازه به این خودرو ببخشد.


چری وعده داده این خودرو با رنگ‌های پاستلی فراوانی پیش روی مشتری‌ها قرار بگیرد. این اولین محصول چری است که به سیستم اتصال چری iCar مجهز شده که به وسیله یک تلفن هوشمند می‌توان آن را کنترل کرد. نسل سوم چری QQ یک ماه دیگر یعنی در تاریخ دوم شهریور به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه