شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لکسس LM
همراه با نمایشگر 48 اینچ

 

یکی از بارزترین خودروهای نمایشگاه شانگهای 2023 بدون شک لکسس LM است. این خودرو با ورود به نسل دوم، دیگر تنها در چین عرضه نخواهد شد و لکسس تصمیم گرفته که آن را در بیش از 60 کشور به فروش برساند.


طراحی خارجی لکسوس LM به صورت کلی تغییر پیدا کرده و حالا جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل قبلی با مش لوزی جای خود را به جلوپنجره هم رنگ بدنه صاف با مش‌های شش ضلعی افقی داده است. چراغ‌های اصلی لکسس LM نیز با تغییر جلو پنجره عوض شده‌اند. نمای جانبی لکسوس LM نیز دستخوش تغییر شده و با بزرگتر شدن بدنه آن که ابعادی برابر با 5125 طول، 1890 عرض، 1955 ارتفاع و 3000 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد رینگ‌های 19 اینچی آن نیز کوچک به نظر می‌رسد. در نمای پشت در بار به صورت کلی تغییر کرده و چراغ‌های عقب نیز از حالت تیز و شکسته به حالت نیم دایره در آمده که در مرکز آن به جای آرم لکسس نوشته آن حک شده است.


با توجه به ابعاد ذکر شده، فضای کابین لکسوس LM بسیار جادار‌تر شده و همچنان با دو پیکربندی 6 و یا 7 سرنشین عرضه می‌شود. این ون به صورت 4 صندلی نیز عرضه خواهد شد که در اصل آن را باید با راننده شخصی استفاده کرد. شاید جلوپنجره اسپیندل لکسس برای شما نیز بزرگ باشد اما بزرگ‌تر از آن، نمایشگر 48 اینچ کابین در نسخه دو ردیف 4 سرنشین است که به محض ورود به چشم می‌آید. لکسس می‌گوید این نمایشگر که بین ردیف اول و دوم نصب شده تنها برای سرگرمی استفاده نمی‌شود و برای جلسات آنلاین نیز می‌توان از آن بهره برد. در همان قسمت؛ یخچال، فضای ذخیره سازی و شیشه میان دو ردیف که می‌تواند شفاف و یا کدر باشد وجود دارد. یکی از امکانات سرسام آور کابین لکسوس LM، وجود نورپردازی کابین همراه با 64 رنگ با 14 تم و 50 طیف سفارشی است که می‌تواند فضایی دلخواه و دنج را برای سرنشینان عقب به ارمغان بیاورد. طبق روال خودروهای لوکس، میز جمع شونده نیز برای این ردیف وجود دارد.

 


یکی از فناوری‌هایی که در لکسوس LM به کار رفته، سنسور مادون قرمزی است که بالای شیشه حائل قرار گرفته تا دمای صورت، سینه، ران و پایین ساق سرنشینان و همچنین دمای شیشه‌ها، تزئینات کابین و سقف را اندازه‌گیری کند. پس از مشخص شدن اعداد، این سیستم تشخیص می‌دهد که تهویه مطبوع را برای چه درجه‌ای به صورت اتوماتیک تنظیم کند تا بهترین هوای مطلوب در کابین لکسس LM وجود داشته باشد.


هیچ مشخصاتی از قوای محرکه منتشر نشده و لکسس تنها به این موضوع اشاره داشته که این خودرو با پیشرانه هایبرید 2.4 لیتر توربو و یا 2.5 هایبیرد عرضه می‌شود. تایرهای نسخه چین 225/19 هستند در صورتی که رینگ و تایرهای بازارهای جهانی 225/65/17 خواهند بود.

نظر دهید


در همین زمینه