شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و i7 M70
650 اسب‌بخار قدرت

 

از زمان معرفی ب‌ام‌و i7 M70 حدود یکسال می‌گذرد و حالا این شرکت نسخه قدرتمندتر پرچمدار الکتریکی خود را با کد M70 معرفی کرد. این مدل قدرتمندترین نسخه از سری 7 الکتریکی به حساب می‌آید، زیرا باوارایی‌ها توان خروجی موتور الکتریکی عقب را 25.5 درصد نسبت به i7 xDrive60 افزایش داده که این عمل تنها با دو برابر کردن سیم‌پیچ‌ها انجام شده است.


موتور الکتریکی محور عقب 483 اسب‌بخار قدرت و موتور الکتریکی جلو 255 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند تا این سدان لوکس در مجموع 650 اسب‌بخار قدرت داشته باشد. گشتاور M70 در حالت اسپرت 1014 نیوتن‌متر اندازه گیری شده اما اگر راننده این سدان را بر روی M Sport Boost و یا M Launch Control بگذارد این عدد به 1099 نیوتن‌متر می‌رسد. با چنین اعدادی، سدان فول سایز ب‌ام‌و می‌تواند طی مدت زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی بر روی 249 کیلومتر بر ساعت قفل کرده است.


نیرو بخش این موتورها باطری 105.7 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند در چرخه EPA بُرد مسافت 474 کیلومتر داشته باشد. این باطری‌ها با شارژر AC 11 کیلووات و یا 195 کیلووات DC شارژ می‌شود که با انتخاب گزینه دوم، تنها 34 دقیقه زمان می‌برد تا باطری‌ها از 10 به 80 درصد برسد. در مواقع اضطراری، راننده ب‌ام‌و i7 M70 می‌تواند از مود Max Range استفاده کند که سرعت را به حداکثر 90 کیلومتر بر ساعت محدود و تهویه مطبوع، صندلی‌ها و هرآنچه که باطری مصرف می‌کند را غیرفعال می‌کند تا ذخیره باطری راننده را به نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ برساند. در این مود یک پنجره پاپ‌آپ روی کلاستر ظاهر می‌شود تا محاسبه کند با این میزان انرژی باقی مانده، خودرو تا چه بازه‌ای توان حرکت خواهد داشت.

 


سیستم تعلیق ب‌ام‌و i7 M70 از نوع بادی با تنظیم کننده ارتفاع خودکار و دمپرهای الکترونیکی کنترل شونده هستند. ب‌ام‌و i7 M70 از تثبیت کننده تکان‌های عرضی فعال و سیستم فرمان یکپارچه بهره می‌برد تا پایداری خودرو در قسمت جلو را حفظ کند. وظیفه توقف ب‌ام‌و i7 M70 بر عهده ترمز‌های M Sport با کلیپرهای آبی رنگ است که خریداران می‌توانند با سفارش بسته M Performance Professional کلیپرهای مشکی رنگ دریافت کنند. به صورت استاندارد زیر خودرو از رینگ‌های آلیاژی 21 اینچ با روکش جت بلک براق استفاده شده اما برای اولین بار ب‌ام‌و بر روی این خودرو تایرهای پرفورمنس بالا را نیز عرضه خواهد کرد که دور رینگ‌های 20 اینچ پیچیده می‌شود.


از نظر بصری ب‌ام‌و i7 M70 با ویژگی‌هایی مانند رکاب مشکی، لوگوهای مخصوص، تریم شادو لاین، آینه‌های تیره، دفیوز و بالچه‌های عقب عرضه می‌شود. خریداران می‌تواند با سفارش پک M Performance Professional از اسپویلر مشکی M، تزئین مشکی رنگ مابین چراغ‌های عقب و جلوپنجره مشکی بهره‌مند شوند.


ب‌ام‌و i7 M70 xDrive را با رنگ‌های انحصاری M و رنگ مات Frozen عرضه می‌کند. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از استایل دو رنگ استفاده کرده که رنگ پایینی از نوع Individual Liquid Copper و رنگ بالا از نوع Sapphire Black است. این شرکت 8 نوع رنگ دو رنگی و بیش از 100 رنگ ایندیویژوال برای i7 تدارک دیده که با سفارش مشتریان بر روی خودرو قرار می‌گیرد.


سیستم عامل نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ب‌ام‌و i7 M70 به روز شده و حالا از BMW iDrive OS 8.5 بهره می‌برد که منو بهبود یافته و عملکرد دسترسی سریع ساده‌تر و بهتری دارد.


ب‌ام‌و i7 M70 در چین تولید خواهد شد و هنوز صحبتی در خصوص قیمت آن منتشر نشده است.

 

نظر دهید