شبکه‌های اجتماعی

هاوال مانستر رونمایی شد
Automobile Farsi - 2022 Haval Monster

هیولای هاوال در نمایشگاه اتومبیل چنگدو

 

هاوال در دو سال گذشته از اسم‌های عجیبی برای محصولات خود مانند عشق اول، خرگوش سرخ، سگ، تانک و ... استفاده کرده است. حالا در نمایشگاه اتومبیل چنگدو، جدیدترین دستاورد این شرکت با نام هاوال مانستر به معنی هیولا رونمایی شده است. این خودرو بر اساس الگوی جدید محصولات هاوال طراحی شده و به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بسیار قدرتمند مجهز شده است.

 

در نمای جلو شاهد استفاده از یک جلوپنجره بزرگ هستیم که چراغ‌ها را درون خود جا داده است. قسمت فوقانی چراغ مربوط LEDهای روشنایی روز است و چراغ‌های اصلی که ساختاری لایه‌ای دارد، در کناره‌های سپر جانمایی شده است به گونه‌ای که از نظر فرمی با جلوپنجره و خطوط افقی آن هماهنگ است.

 

تفاوت میان نمای کناری هاوال مانستر با مدل‌های چولیان و چی‌تو بسیار آشکار است و می‌توان گفت هاوال مانستر سبکی متفاوت از طراحی را به نمایش می‌گذارد. ابعاد هاوال مانستر در طول، عرض و ارتفاع 4780، 1890 و1675 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2800 میلی‌متر اعلام شده که از مدل چی‌تو بیشتر است. هاوال مانستر را از نظر اندازه می‌توان با خودروهای مانند چری تیگو8 پرو مقایسه کرد.

 

در نمای عقب هاوال مانستر شاهد استفاده از المان‌های محبوبی مانند اسپویلر، دیفیوزر و خروجی‌های اگزوز دوبل هستیم. چراغ‌های V شکل عقب نیز در اندازه‌ای بزرگ طراحی شده‌اند و علاوه‌ بر این که به بخشی از طراحی نمای کناری تبدیل شده‌، چهره‌ای جسور و شاداب به این خودرو داده است.

 

درون کابین هاوال مانستر مانند دیگر خودروهای امروزی دو نمایشگر می بینیم، یکی 12.3 اینچی و دیگر 14.6 اینچی. وجود این نمایشگرهای بزرگ موجب شده تمام کلیدهای فیزیکی مرکز داشبورد به جز استارت دکمه و فلاشر حذف شوند. نمایشگر بزرگ تر که در مرکز داشبورد هاوال مانستر قرار دارد به سیستم هوشمند گریت وال به نام قهوه (Coffee) مجهز شده که دارای ویژگی‌هایی مانند تعامل صوتی شخصی است. ستون A سمت راننده به یک دوربین مجهز شده که می‌تواند با بررسی صورت راننده خستگی را تشخیص دهد. این آپشن احتمالا به صورت سفارشی یا در نسخه‌های مجهز عرضه می‌شود. علاوه بر این هاوال مانستر به یک هدآپ دیسپلی 25 اینچی نیز مجهز است که بیشتر اطلاعات مورد نیاز راننده را نمایش می‌دهد.

 

هاوال مانستر به یک پیشرانه 4 سبلندر خطی با حجم 1.5 لیتر مجهز به توربوشارژ است که با کد 4B15C شناخته می‌شود. حداکثر توانی که این موتور تولید می‌کند 184 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور است که با یگ جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر جفت و جور شده است. گفته می شود یک موتور 2 لیتری توربو و نسخه هیبریدی lemon DHT این خودرو نیز در آینده معرفی خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه