شبکه‌های اجتماعی

9 خودروی برتر سال 2021 برای خانم‌ها مشخص شدند
اتومبیل فارسی - پژو 208

اعلام برنده نهایی در ۸ مارس ۲۰۲۱

 

 

احتمالا می‌دانید که از سال 2009 میلادی هیات داورانی متشکل از 50 خبرنگار خودرویی که همگی خانم هستند از 38 کشور و 5 قاره جهان نسبت به انتخاب بهترین خودروی سال برای خانم‌ها اقدام می‌کنند.

 

در این انتخاب برای سال 2021، خودروهایی که در بازه زمانی ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۰ به بازار آمده باشند در 9 گروه خودرویی (شهری، خانوادگی، اسپرت، کراس‌اوور کوچک و...) دسته بندی می‌شوند سپس در هر دسته 3 مدل برتر و در نهایت در هر دسته یک مدل به عنوان پیروز آن دسته انتخاب خواهد شد بنابراین در مرحله نهایی 9 خودرو در 9 دسته‌بندی مختلف وجود خواهد داشت. در نهایت با رای‌گیری میان این 9 خودرو، یک مدل به عنوان خودروی برتر سال برای بانوان انتخاب می‌شود.

در حال حاضر فهرست 9 خودروی راه یافته به مرحله نهایی در 9 دسته‌بندی مختلف به شرح زیر است:

 

 

   بهترین خودروی شهری: پژو ۲۰۸

   بهترین خودروی خانوادگی: اشکودا اکتاویا

   بهترین خودروی لوکس: لکسوس LC500 کابریولت

   بهترین خودروی اسپرت: فراری F8 اسپایدر

   بهترین کراس‌اوور شهری: پژو ۲۰۰۸

   بهترین کراس‌اوور متوسط: لندروور دیفندر

   بهترین شاسی بلند بزرگ: کیا سورنتو

   بهترین خودروی 4WD و پیکاپ: فورد F-150

   بهترین خودروی برقی: هوندا e

 


در این رای‌گیری خودروها بر اساس معیارهایی چون ایمنی، راحتی، فناوری‌ها، نسبت کیفیت به قیمت، اثرات زیست محیطی و طراحی مورد بررسی و تست قرار می‌گیرند. البته با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در جهان، دسترسی تمامی 50 خبرنگار به این خودروها برای بررسی میدانی و رانندگی کار بسیار دشواری بود اما در نهایت این رای‌گیری انجام شد و 9 خودروی راه یافته به مرحله نهایی مشخص شدند. 

 

نکته قابل توجه این است که در مدل‌های راه یافته به مرحله نهایی، پژو ۲۰۸ توانست در دسته خودروهای شهری از سد تویوتا یاریس و هوندا جاز گذشته و به مرحله نهایی برسد. پیش‌بینی می‌شود که پزو 208 یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب به عنوان بهترین خودروی سال 2021 برای بانوان باشد. پیش از این نیز پژو 208 توانسته بود عنوان خودروی سال 2020 را از آن خود کند.

 

قرار است نتایج دور نهایی رای‌گیری برای انتخاب بهترین خودروی سال برای خانم‌ها در ۸ مارس ۲۰۲۱ همزمان با روز جهانی زن اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه