شبکه‌های اجتماعی

آیا بنزین تک نرخی خواهد شد؟

1700 تا 2000 تومان

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس از تلاش نمایندگان برای تک نرخی کردن بنزین خبر داد.

وی گفت: «مجلس درسال 98 به خاطر حکم حکومتی در مورد بنزین نمی‌توانست ورود پیدا کند اما درسال 99 با چند شرط می تواند به موضوع بنزین ورود داشته باشد. اصل 75 قانون اساسی می‌گوید ما حق نداریم یک ریال درآمد دولت را کم کنیم و یک ریال هم نمی توانیم هزینه آن را افزایش دهیم در واقع درآمد را می توانیم افزایش دهیم و هزینه را نیز می توانیم کاهش دهیم ولی عکس آن را نمی توانیم عمل کنیم .»

 

این نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه افرود: «دولت مدعی است از محل افزایش قیمت بنزین 31 هزار میلیارد درآمد دارد اگر ما فرمولی در مجلس تهیه کنیم که 31 هزار میلیارد تومان به اضافه یک ریال بیشتر شود و درآمد دولت تامین شود دولت نمی تواند اعتراض کند. در حال حاضر از محل افزایش قیمت بنزین 31 هزار میلیارد ریال درآمد کسب می شود که ما این عدد را با فرمولی که طراحی کرده ایم به دولت می دهیم .»

وی خاطرنشان کرد: «با بنزین تک نرخی یعنی نرخی ثابت بین 1700 تومان تا 2000 تومان ضمن رعایت اصل 75، مردم رضایت خواهند داشت و هم درآمد دولت تامین و در عین حال جلوی رانت و فساد نیزگرفته می شود. قرار است این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق وصحن مجلس مطرح شود و عقلانی این است که کمیسیون با آن موافقت کند، دولت هم دلیلی برای مخالفت ندارد مگر اینکه بخواهد مردم را اذیت کند.»

 

منبع» همشهری آنلاین

نظر دهید


در همین زمینه