شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نشست خبری آرین دیزل
یک کشنده و کامیونت 12 تن

آرین دیزل با دو برند جک و شک‌موتو در بازار خودروهای تجاری ایران حضور دارد، این شرکت با تفکیک حضور خود در سگمنت‌های مختلف خودروهای تجاری سعی دارد تا سهم بازار خود را افزایش داده و سطح طرفداران خود را بالا ببرد. این شرکت با توسعه برند شک‌موتو در سال 1402 توانست سطح جایگاه خود را بالا برده و حالا قصد دارد در سال 1403 با توسعه محصولات تجاری سبک در کنار عرضه یک کشنده خاص برای بازار ایران این سطح را ارتقا دهد. از این رو مدیران این شرکت در نشست خبری پایان سال خود تلاش کردند تا اهداف و برنامه‌های خود را برای سال 1403 ترسیم و گزارشی از روند فعالیت‌های شرکت در سال 1402 به اصحاب رسانه ارائه کنند.

 

سعید محمودی مدیر بخش خودروهای تجاری سبک آرین دیزل با اشاره به اهداف این شرکت در 403 گفت: در سال آینده اهداف سختی را در نظر گرفته‌ایم و رشد و توسعه خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم. در سال 1402 تمرکز روی خودروهای تجاری شک‌موتو بود و در سال آینده جداسازی مشخصی که بین خودروهای تجاری سبک و سنگین اتفاق خواهد افتاد. توسعه برند شک‌موتو روی خودروهای سنگین همچون کشنده‌ها، کامیون‌های کمپرسی و باری جفت محور و تک محور خواهد بود و برند جک به خودروهای سبک‌تر از 12 تن اختصاص خواهد یافت.


سروش قاسمیه در این نشست خبری با اشاره روند رو به رشد آرین دیزل گفت: اتفاق خیلی خوب در سال آینده تمرکز بیشتر روی بخش خودروهای سنگین است و همچنین جداسازی دو بخش خودروهای سبک و سنگین باعث رشد این بخش خواهد شد. ما برند جک را نیز در سبد محصولات آرین دیزل داریم که برند خوشنامی است و در کنار آن محصولات شک‌موتو نیز جایگاه خود را در بازار پیدا کرده است. برای سال آینده تعیمرگاه مرکزی جدید را راه اندازی کرده و امیدوارم بتوانیم با این حجم از توسعه محصول و خدمات پس از فروش، سهم بازار بیشتری را نیز از آن خود کنیم.

 

سعید محمودی در پاسخ به خبرنگار اتومبیل فارسی در خصوص عدم رونمایی از کامیونت 12 تن جک و کامیون‌های تک محور شک‌موتو گفت: اصولا واردات یک محصول جدید نیاز به اخذ مجوزهای متعدد داشته و ما طبق برنامه عمل کردیم و چون تغییراتی را روی محصول جک پیشنهاد دادیم و نهایی شد، کمی تاخیر در عرضه این محصول را به دنبال داشت. البته بنا داشتیم کامیونت 12 تن جک را در نمایش خودرو تهران به نمایش بگذاریم که میسر نشد و تا قبل از شروع سال این محصول را در ایران خواهیم داشت و سال 1403 رونمایی از آن اتفاق خواهد افتاد. امیدواریم در نیمه اول سال 1403 اولین شرایط فروش این محصول را اعلام کنیم و با توجه به مشخصات تعیین شده و منطبق با استانداردهای کشورمان محصول پرفروشی را به بازار عرضه کنیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به معافیت‌های برخی محصولات در رسته کامیون باری تک محور برای اخد استانداردها، واردات خودروهایی در این سگمنت با توجه به رعایت استانداردهای خودروهای وارداتی عملا رقابت در این بخش ممکن نبوده و برابر نیست؛ لذا تصمیم گرفتیم محصول تجاری تک محور را در دوره‌های آینده وارد کشور کنیم.

 

سعید محمودی با اشاره به هدف‌گذاری آرین دیزل برای سال 1402 افزود: در سال 1402 هدف‌گذاری ما فروش 3000 دستگاه بود که تاکنون 2555 دستگاه فروش رفته و تا پایان سال فروش 2850 تا 2900 دستگاه محقق خواهد شد اما باید این موضوع را در نظر بگیریم برای هدف‌گذاری در این بازار که اندازه آن مشخص بوده و به طور متوسط از سال 1390 در هر سال 7000 خودرو تجاری جدید وارد بازار شده است نمی‌توان رشد چشم‌گیری را تصور کرد. با پیش‌بینی تقاضا سال آینده که برآورد ما 10 هزار دستگاه است سهم 40 درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم که نیاز است بر اساس آن محصولات را ارتقا داده و تنوع را بالا ببریم و مزیت‌های رقابتی بیشتری ایجاد کنیم تا سهم بازار را افزایش دهیم. هم‌اکنون آرین دیزل نزدیک به 24 درصد بازار را در اختیار دارد.

 

آرین دیزل در سال آینده دو محصول به بازار عرضه خواهد کرد
آرین دیزل در سال آینده محصول X6000 را به بازار عرضه خواهد کرد که به برندینگ شک‌موتو کمک بسیاری خواهد کرد و محصول منحصر به فردی در بازار ایران خواهد بود، محصولی که نسبت به محصولاتی تاکنون عرضه شده است کاملا خاص و متفاوت است. همچنین در سال آینده محصول 12 تن جک به سبد محصولات اضافه می‌شود. طبق گفته مدیران آرین دیزل یکی از هدف‌های تعیین شده برای شرکت ورود به سگمن خودروهای باری زیر 6 تن است که برای حمل و نقل درون شهری کاربرد دارد.

 

سعید محمودی با اشاره به تجربه ناموفق ون در ایران گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل درون شهری به ون وابسته نیست بنابراین استقبال کمی از آن شد و تامین خدمات پس از فروش برای خودرویی که تنها 500 دستگاه تیراژ دارد کار بسیار سختی است و همان تدارکاتی را لازم دارد که محصولی با تیراژ 5000 دستگاه وارد کشور شده است. از این رو ون فعلا از سبد محصولات آرین دیزل خارج شده است، هرچند معتقدیم در سال‌های نه چندان دور مانند کشورهایی همچون ترکیه و اروپا حمل و ونقل باری درون شهری نیز با ون اتفاق خواهعد افتاد و در آینده می‌توان برنامه ویژه‌ای برای این دست از محصولات داشت.

 

سروش قاسمیه در خصوص خدمات پس از فروش محصولات آرین دیزل نیز گفت: در سال آینده تمرکز ما بر رشد نمایندگی‌ها نیست بلکه معتقدیم در نقاط هدف‌گذاری شده نمایندگی ایجاد شده است و بر ارتقا کیفیت نمایندگی‌ها، خدمات و تامین به موقع قطعات تمرکز خواهیم داشت. در سال 1402 تیمی از مدرسان چینی دوره آموزشی برای نمایندگی‌ها و مدرسان شرکت برگزار کردند و در این خصوص تمام اطلاعات فنی به مدرسان شرکت نیز منتقل شد تا بتوانند در آینده با برگزاری دوره‌ها سطح خدمات را بالا ببرند.

 

سعید محمودی در پایان در پاسخ به سوالی نسبت به تحویل به موقع محصولات آرین دیزل گفت: ابتدای شروع کار خط تولید مشکلاتی در زمان تحویل محصولات داشتیم که طبیعی بود اما امروز تحویل‌ خودروهای تجاری آرین دیزل در زمان مقرر انجام شده و مشتریان در این خصوص رضایت کافی را از شرکت دارند.

نظر دهید


در همین زمینه