شبکه‌های اجتماعی

سه محصول جدید تا پایان سال وارد خط تولید سایپا می‌شود
اتومبیل فارسی - سایپا آریا کراس

 مشتری‌های ساندرو منتظر جایگزین جدید نباشند


مجید باقری قائم مقام مدیرعامل سایپا در نشست خبری امروز با خبرنگاران اعلام کرد تعهدات معوق این شرکت به صفر رسیده است. او در ادامه اعلام کرد زمانی که تیم مدیریتی کنونی سایپا به این مجموعه آمدند، این شرکت 520 هزار تعهد داشت که 300 هزار دستگاه آن معوق شده بود و اکنون این شرکت تعهدات معوق خود را به صفر رسانده است.


مجید باقری در خصوص مشتری‌هایی که خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ‌وی خود را دریافت نکرده‌اند نیز به خبرنگاران اعلام کرد: شرکت رنو پس باز گشت دوباره تحریم‌ها با بدعهدی بازار ایران را ترک کرد و در خصوص خودروهای پیش فروش شده هیچ مسئولیتی را نپذیرفت. گروه خودروسازی سایپا نیز برای جبران این ماجرا طرح‌های جایگزین جذابی را پیش روی خریداران این خودرو قرار داد که بسیاری از مشتری‌های رنو با درک شرایط جدید، طرح‌های جایگزین را پذیرفتند، اما هنوز حدود 2000 نفر حاضر به پذیرش طرح‌های جایگزین نشده‌اند.


سایپا در طرح جایگزینی یک دستگاه سایپا کوییک اتوماتیک و دو دستگاه کوییک آر به مشتری‌های رنو پیشنهاد شده و به گفته قائم مقام مدیرعامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش، سودی 18 برابری را برای آن‌ها به همراه دارد که طبق بررسی‌ها شرکت سایپا، سودی بالاتر از هر بازار سرمایه‌ای دیگری است.


مجید باقری در پاسخ به این سوال خبرنگار اتومبیل فارسی که چه زمانی پروژه P90 آماده بهره برداری می‌شود و آیا مشتری‌های ساندرو و استپ‌وی منتظر ارائه چنین پیشنهادی به عنوان جایگزین باشند؟ صراحتا اعلام کرد هیچ خودروی جایگزین دیگری به مشتری‌های این خودرو پیشنهاد نخواهد شد و مشتری‌های رنو منتظر محصول جدید به عنوان جایگزین نباشند. او در ادامه گفت حتی در صورتی که شرایط برای بازگشت و تحویل رنو به این مشتری‌ها فراهم باشد، با توجه به استانداردهای جدید، رنو ساندرو و ساندرو استپ وی امکان شماره گذاری در ایران را نخواهند داشت.

 

مجید باقری همچنین در پاسخ این سوال خبرنگار اتومبیل فارسی که چه زمانی تولید و فروش محصولات تازه این شرکت از جمله آریا و اطلس آغاز می‌شود، اعلام کرد: « دلیل تاخیر در ارائه این خودروها نقدینگی پایین شرکت سایپا است و به دلیل زیان ده بودن این شرکت، هر پولی که از طریق فروش به دست می‌آید وارد بخش تولید می‌شود تا تعهدات این شرکت به موقع تحویل مشتریان شود، با این حال سایپا یک زمستان طلایی را پیش رو دارد. در بهمن ماه خط تولید شاهین اتوماتیک راه اندازی خواهد شد، همچنین آریا و اطلس نیز به ترتیب در بهمن ماه و اسفند ماه وارد خط تولید خواهد شد».

 

مجید باقری در ادامه در خصوص طرح‌های فروش و پیش فروش سایپا اعلام کرد: «این شرکت تا پایان سال هیچ طرح پیش فروشی با تحویل در سال 1400 نخواهد داشت. با این حال فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت ادامه دارد و تمام ظرفیت سال 1400 به این شیوه فروخته خواهد شد. زمانی که سایپا فروش فوق العاده ارائه می‌کند، تمام قطعات مورد نیاز ظرفیت آن طرح از پیش تامین می‌شود تا تاخیری در تحویل این خودروها وجود نداشته باشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه