شبکه‌های اجتماعی

(P90)اتومبیل فارسی - تندر90 ایرانی
در بهمن ماه سال جاری صورت می‌گیرد

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افتتاح خط تولید خودروی P۹۰ سایپا در بهمن‌ماه خبر داد.

محمدعلی تیموری با اعلام این خبر افزود: «تندر۹۰ ایرانی روی بن سازه (پلتفرم) ساندرو تعبیه شده و استاندارد‌های ۸۵گانه را پاس می‌کند. موتور این خودرو ME۱۶ است. در مگاموتور در حال راه‌اندازی خط تولید آن هستیم و اولین نمونه‌های آن تولید شده و بازار هدف این خودرو کشور روسیه است.»


تیموری گفت: «برنامه امسال سایپا تولید ۶۵۰هزار دستگاه خودرو است که ۱۰هزار دستگاه صادرات محصول تعهد داریم و ۱۰۰هزار خودرو نیز وارداتی و مونتاژی خواهد بود. حدود ۵۴۰هزار دستگاه نیز تولید داخل است و در حوزه تولید داخلی تمام فرآیند‌ها در حال اجراست.»


وی اضافه کرد: «در دنیا توسعه قطعه‌سازی بر توسعه خودروسازی مقدم است و تا توسعه قطعه‌سازی اتفاق نیفتد صنعت خودروسازی رشد نمی‌کند. با توجه به اینکه ۶ شرکت خودروساز در گروه سایپا فعال هستند، تلاش می‌کنیم ظرفیت این سایت‌های تولیدی را که سال گذشته ۲۵درصد فعال بوده امسال به ظرفیت ۵۰درصد برسانیم و برای رسیدن به ۸۰درصد ظرفیت برنامه ریزی کرده‌ایم.»


وی افزود: «تا هفته گذشته حدود ۴۰۰هزار خودرو تحویل مشتریان شده و تعهدات معوق زیر هزار دستگاه است. برای تنظیم بازار تولید امسال ۹۲هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.»


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: «بازار‌های صادراتی امسال گروه سایپا کشور‌های عراق و ونزوئلا هستند که اولین محموله‌ها به این دو کشور ارسال شده است. هزار دستگاه خودرو به عراق به صورت CKD ارسال شده است و به ونزوئلا نیز پک اول هزاردستگاهی ارسال شده و پک دوم دوهزار‌دستگاهی در مرحله آماده‌سازی است.»


وی با اشاره به اینکه خودرو‌های گروه سایپا در چند ماه اخیر از قرعه‌کشی خارج شده‌اند، به صدا و سیما گفت: «هر زمان در سامانه سایپا بر اساس مجوز‌های تولید، فروش محصول اعلام شود مردم می‌توانند همه خودرو‌های ما را ثبت‌نام کنند.»


تیموری گفت: «با توجه به اینکه امسال قیمت دستمزد‌ها نزدیک به ۵۷درصد، ترخیص قطعات و خودرو‌ها از نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی به ارز نیمایی ۲۸هزار و ۵۰۰ تومانی افزایش و قیمت مواد اولیه هم رشد چشمگیری داشته، ولی نرخ محصولات هیچ‌گونه افزایشی نداشته و قیمت تمام خودرو‌های سایپا بر اساس قیمت‌گذاری سال گذشته بوده است.»

 

 

نظر دهید