شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سایپا آریا
پس از عرضه نسخه بنزینی در زمستان 1402

 

محمدعلی تیموری مدیر عامل سایپا در نشست خبری روز گذشته از اهمیت بالای سایپا آریا برای این شرکت و اقداماتی که برای بهبود این محصول صورت گرفته خبر داد.


سایپا آریا که حدود سه سال پیش همزمان با خروج آخرین پراید از خط تولید سایپا رونمایی شد، با تغییراتی گسترده از زمستان 1402 وارد بازار خواهد شد. این خودرو که در حقیقت نسخه هاچ‌بک کراس شاهین است، با تفاوت‌هایی اساسی نسبت به نمونه سدان تولید خواهد شد.

 

      بخوانید -> وانت سپهر و یک محصول مونتاژی در بن‌رو تولید می‌شود


مدیرعامل سایپا اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با عرضه آریا، تصویر ذهنی مشتریان این شرکت را نسبت به سایپا بهبود ببخشد، به همین منظور از مهم‌ترین تغییراتی که برای سایپا آریا در نظر گرفته شده، استفاده از یک موتور 2 لیتری میتسوبیشی با سیستم پاشش مستقیم سوخت است. این پیشرانه که توان تولید 150 اسب بخار قدرت را دارد.


به گفته مدیرعامل سایپا در حال حاضر در محصولات بیست خودروساز چینی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از همان خانواده موتوری است که در چانگان یونی-K استفاده شده است. نمونه‌هایی از سایپا آریا که به این موتور مجهز شده‌اند، هم اکنون در چین در حال طی کردن فرآیند کالیبره شدن قوای محرکه است. از آنجایی که تولید خودروهای پاک از اولویت‌های اصلی مدیرعامل جدید سایپا به شمار می‌رود، یک نمونه پلاگ این هیبرید از این محصول نیز در برنامه تولید شرکت سایپا قرار گرفته است.

 


به گفته محمدعلی تیموری، قوای محرکه نسخه پلاگ‌این هیبریدی از شرکت DAE چین تامین می‌شود که قرارداد تامین جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته نیز با سایپا امضا کرده است.


مدیرعامل خودروسازی سایپا تاکید کرد: «سیاست‌گذاری ما در سایپا در دهه جاری حرکت به ‌سمت تولید محصولات پاک خواهد بود و تمام خودروهای تجاری ما گازسوز خواهد شد. زیرا باید به‌سمت تولید و استفاده از خودروهای سبز برویم. در همین راستا خط تولید موتورسیکلت الکتریکی را هم طی سال جاری راه‌اندازی خواهیم کرد. در بخش خودروهای سواری نیز ابتدای یک خودروی PHEV را تا پایان سال به صورت CBU و عرضه خواهیم کرد و پس از آن آریا PHEV را تولید و عرضه می‌کنیم.»


سایپا آریا علاوه بر تغییراتی که در قوای محرکه پشت سر گذاشته، در بخش امکانات نیز با چند ویژگی جدید همراه خواهد بود. سایپا برای تولید این خودرو دستگاه‌های جدیدی برای تولید داشبورد نرم را خریداری و به ایران وارد کرده و قرار است آریا را با داشبورد نرم روانه بازار کند. همچنین شارژر وایرلس و هدآپ دیسپلی امکانات دیگری است که برای نخستین بار در یک اتومبیل ایرانی ارائه خواهد شد.


تولید انبوه و عرضه سایپا آریا از پایان سال 1402 آغاز خواهد شد و طبق اعلام مدیرعامل این شرکت، آریا با گارانتی 5 ساله به فروش خواهد رسید.

 

نظر دهید


در همین زمینه