شبکه‌های اجتماعی

توضیحات شهرداری تهران پیرامون ساعت جدید اجرای طرح ترافیک و زوج یا فرد
اتومبیل فارسی - طرح ترافیک

ساعت اجرای طرح ترافیک از ۸:۳۰ تا ۱۶ است

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای در مورد ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

 

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: «پس از لغو اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، از ٢٣ فروردین امسال، شاهد افزایش قابل توجه تردد خودروهای شخصی و در نتیجه، تراکم ترافیک در هسته مرکزی شهر بودیم که سرانجام پس از حدود دو ماه عدم اجرای طرح ترافیک، به منظور مدیریت و کنترل ترافیک در محدوده مرکزی شهر، طرح ترافیک با تصویب در ستاد کرونا و شورای حمل ونقل ترافیک تهران، پس از دوبار به تعویق افتادن، بالاخره از ١٧ خرداد سال جاری مجدداً در تهران اجرا شد.»


پیش از خرداد، زمان فعالیت ادارات از سوی دولت، ٧ تا ١٤ تعیین شده بود اما پس از ابلاغ مجدد توسط دولت، ساعت کار ادارات به ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تغییر یافت. بنابراین به منظور رفاه حال عموم شهروندان به ویژه کارمندان، ساعت اجرای طرح از 8 تا 16 به ۸:۳۰ تا ۱۶ تغییر کرد تا ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا با توجه به ساعت کار ادارات، مشمول پرداخت عوارض نشود. همچنین خروج از محدوده‌های فوق از ساعت ۱۴:۳۰ نیز رایگان در نظر گرفته شد. لازم به ذکر است که اطلاع‌رسانی اجرای طرح ترافیک کنترل آلودگی هوا و تغییر ساعات آن از طریق سامانه «تهران من» صورت گرفت و ملاک محاسبه عوارض محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا همان خواهد بود.

 

از آنجا که در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها مبادرت به انتشار اخبار نادرست، بدون توجه به تاریخ مصاحبه‌ها و تغییر ساعت حضور کارمندان در محل کار کرده‌اند، تاکید می‌شود در راستای آرامش خاطر و رفاه حال عموم شهروندان به ویژه کارمندان، ساعت اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا طبق مصاحبه شهردار تهران با ساعت کار ابلاغ شده از سوی دولت تنظیم شده و اطلاع‌رسانی در این خصوص نیز در همان زمان از طریق سایت رسمی «تهران من» صورت گرفته است.

 

هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه