شبکه‌های اجتماعی

قیمت پژو 207i اتوماتیک به مرز 390 میلیون تومان رسید + فهرست قیمت جدید
اتومبیل فارسی - قیمت خودرو در بازار

بعد از آرامش نسبی در اوایل شهریور ماه

بعد از طی کردن یک آرامش نسبی در اوایل شهریور ماه، از ابتدای هفته جاری شاهد شعله‌ور شدن دوباره آتش قیمت‌ خودرو در بازار هستیم. حال باتوجه به افزایش قیمت روزهای اخیر، این سوال بوجود می‌آید که کدام خودرو افزایش قیمت بیشتری نسبت به دیگر خودروهای موجود در بازار تجربه کرده است؟

ِامیرحسین کاکایی، کارشناس اقتصادی درباره علت گرانی خودرو گفت: «مشکل بازار خودرو صرفا کمبود عرضه نیست بلکه وضعیت کلی اقتصاد باعث رشد قیمت در همه بازار‌ها شده است. درحال حاضر تولید خودروسازان در وضعیت مناسبی قرار دارد اما دلیل کمبود خودرو در بازار، تعهدات معوق شرکت‌ها است که بخشی از تولید خودروسازان را دربرمی‌گیرد و بازار فعلی را با کسری همراه کرده است. از طرفی افزایش نرخ ارز باعث به وجود آمدن انتظارات تورمی در همه بازار شده و جو روانی این موضوع قیمت خودرو را افزایشی کرده است.»

 

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از اسب بخار، طبق اعلام اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، در حال حاضر قیمت سایپا 111 در بازار آزاد ۱۱۰ میلیون، سایپا 132 حدود ۹۷ میلیون و سایپا 131 هم ۹۹ میلیون تومان است. همچنین قیمت تیبا به ۱۱۸ میلیون وقیمت تیبا ۲ به ۱۳۲ میلیون و قیمت سایپا ساینا هم به ۱۳۳ میلیون تومان رسیده است. علاوه بر این بر اساس آخرین تحولات، سایپا کوییک‌ دستی و سایپا کوییک R به ترتیب ۱۳۸ و ۱۴۳ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت خورده است.


قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز به ۱۸۸ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۳۳ میلیون و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار به ۲۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۱۷۴ میلیون، قیمت پژو پارس سال ۱۹۵ میلیون و قیمت سمند ال‌ایکس به ۱۷۳ میلیون تومان در بازار آزاد اعلام شده است. قیمت پژو 207i دستی در بازار به ۲۷۵ میلیون و قیمت پژو 207i اتوماتیک به 390 میلیون تومان رسید و مشتریان ایکو رانا نیز می‌توانند این خودرو را با قیمت ۱۹۲میلیون، ایکو دنا را با قیمت ۲۶۰ میلیون و ایکو دنا پلاس را با قیمت ۲۸۹ میلیون تومان از بازار آزاد بخرند.

بر همین اساس، قیمت رنو ساندرو استپ‌وی نیز به ۴۱۵میلیون‌ تومان افزایش یافته است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه