شبکه‌های اجتماعی

لادا با چه محصولاتی به ایران می‌آید؟

در صورت توافق برای ورود لادا به ایران

لادا برند شرکت روسی آوتوواز است که یکی از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی رنو است. جالب است بدانید که اولین خودرو آوتوواز به کمک فیات تولید شد. برند لادا از سال 1973 کار خود را آغاز کرد و تا به امروز برند اصلی شرکت آتوواز به حساب می‌آید. این برند در جمهوری‌های جدا شده از شوروی سابق فروش بسیاری داشته است.

اولین خودرو آتوواز که با برند ژیگولی تولید شد یک خودرو شهری بود که بعدا با تغییر نام تحت برند لادا تولید و عرضه شد. این اتومبیل به نام لادا 1200 تولید و از سال 1970 تا 1988 روانه بازار شد. بسیاری معتقدند این خودرو مشابه فیات 124 و سئات 124 است.

 نیوا اولین خودرو دو دیفرانسیل چهار چرخ محرک لادا بوده که در سال 1977 به تولید رسیده است. این اتومبیل تا قبل از مدل وستا، پرفروش‌ترین خودرو این شرکت به حساب می‌آمد. این مدل از زمان عرضه بیش از 2.5 میلیون دستگاه فروش داشته و به بیش از 100 کشور دنیا صادر شده است.

 

لادا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه رنو با ایجاد تغییر در روند طراحی و تولید محصولات خود، انتظارات مشتری‌های خود را تغییر داد و آوتوواز از طریق حضور در نمایشگاه‌های مختلف و توسعه شبکه فروش خود و بهبود دائمی آن در حال تسخیر بازارهای جدید است. لادا وستا در سال 2018 به عنوان خودرو سال روسیه از سوی انجمن اتومبیل این کشور انتخاب شد و لادا Xray موفقیت‌هایی را برای خود در میزان فروش کسب کرده است.

لادا در سال‌های اخیر توانسته در 28 کشور نمایندگی فروش تاسیس کند که اکثر این کشورها در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند، از دیگر مقاصد لادا کشورهای همسود یا مشترک المنافع معروف هستند.

لادا از آغاز تاسیس خود تا کنون بیش از 30 مدل راهی بازار کرده که هم اکنون در حال تولید 5 محصول در تیپ‌های مختلف است. لادا با توجه به شرایط خاصی که در منطقه و روسیه دارد، سعی کرده تا با تولید این پنج محصول تمام سگمنت‌ها را تولید کند، از خودرو دو دیفرانسیل برونتو که نسل جدید نیوا به حساب می‌آید تا سدان و هاچبک وستا و لارگوس استیشن را در سبد محصولات خود دارد.

 

معرفی محصولات فعلی لادا

لادا نیو گرنتا

گرنتا جدید در چهار تیپ سدان، لیفت‌بک، هاچ‌بک و SW تولید می‌شود، این خودرو از پیشرانه 4سیلندر بنزینی با حجم 1.6 لیتر بهره می‌برد که مصرف آن برای جاده‌های برون شهری 9.1 لیتر، درون شهری 5.3 لیتر و سیکل ترکیبی 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. طول این خودرو 4268 میلی‌متر، عرض آن 1700 میلی‌متر و ارتفاع آن 1500 میلی‌متر است. این خودرو با سه جعبه‌دنده دستی، اتوماتیک و AMT عرضه می‌شود.

 AutomobileFa Lada Granta 2

 

لادا وستا

لادا وستا در شش تیپ مختلف تولید و عرضه می‌شود، تیپ سدان این خودرو 4410 میلی‌متر طول، 1764 میلی‌متر عرض و 1497 میلی‌متر ارتفاع دارد، صندوق عقب این خودرو 480 لیتر گنجایش دارد و فاصله دو محور آن 2635 میلی‌متر است. این اتومبیل به پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز است که با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی عرضه شده و 106 اسب بخار قدرت دارد. 

 AutomobileFa Lada Vesta 1

 

لادا XRAY

لادا Xray تنها کراس‌اوور تولیدی لادا است. این مدل به یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز شده است که 90 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. Xray یکی از خودروهای پر طرفدار لادا به حساب می‌آید.

 

AutomobileFa Lada Xray 1

 

لادا لارگوس

این اتومبیل لادا شباهت بسیاری به رنو لوگان واگن دارد و با توجه به اینکه لادا زیر مجموعه گروه رنو به حساب می‌آید این شباهت توجیه پذیر است. ازویژگی‌های فنی این مدل می‌توان به پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 106 اسب‌بخار آن اشاره کرد. این پیشرانه بنزینی چهار سیلندر بسیار مشابه همان پیشرانه ای است که برای لادا وستا استفاده شده است. لارگوس در سه تیپ یونیورسال، واگن و کراس هم اکنون در این شرکت خودروسازی در حال تولید است.

 

AutomobileFa Lada Largus 1

 

لادا 4×4

این مدل یک شاسی‌بلند اتومبیل چهارچرخ محرک است و بنابراین می‌توان با آن در مسیر های صعب العبور رانندگی کرد. مدل برونتو یکی از معروف‌ترین این تیپ‌ها لادا به شمار می‌رود. برونتو یک خودرو 4 سرنشین است و فاصله دو محور آن 2200میلی‌متر است و تنها از یک پیشرانه 1.7 لیتری با قدرت 83 اسب بخار و جعبه‌دنده 5 سرعته دستی بهره می‌برد.

 

AutomobileFa Lada Bronto 2

 

 

لادا در ایران

مدیر سیاست‌گذاری منطقه‌ای و بین المللی سازمان فناوری‌های پیشرفته روسیه (روستک) اعلام کرد که شرکت خودروسازی آوتوواز (لادا) با ایران برای عرضه و ساخت خودرو در این کشور در حال مذاکره است.

ویکتور کلادوف در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی خودرو در هند به خبرنگاران گفت: «آوتوواز در مصر خط مونتاژ خودرو دارد و با برخی کشورهای دیگر از جمله ایران برای همکاری مذاکره می‌کند.»

راهبر ‌شار‌ویژن در سال 93 تعدادی خودرو لادا در ایران پیش فروش کرد و در چند نمایشگاه هم حضور فعالی داشت البته این همکاری به جایی نرسید، اما با خروج رنو مالک لادا از بازار ایران به واسطه تحریم، ورود لادا به ایران می‌تواند برنامه جدید رنو برای بازگشت به ایران تلقی شود. با توجه به اینکه رنو حتی قطعات خودرو به ایران صادر نمی‌کند و در این مورد سکوت اختیار کرده است، این همکاری جدید با یکی از زیرمجموعه‌های رنو به نوعی می‌تواند خلع تامین قطعات خودروهای موجود رنو در ایران را نیز بر طرف کند.

نظر دهید


در همین زمینه