شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا K5
ویژه مرداد ماه

شرکت کوشا خودرو با ارسال فراخوان برای واریز وجه، قیمت نهایی کیا K5 را به اطلاع مشتریان رسانده است. 

در آخرین به‌روزرسانی قیمت‌های خودروهای وارداتی، کیا K5 مدل 2024 افزایش قیمت را پشت سر داشته است. این خودرو که پیش‌تر با نام اپتیما شناخته می‌شد و در تیر ماه 1403 با قیمت 2 میلیارد و 467 میلیون تومان عرضه شده بود، اکنون با افزایش  303 میلیون تومانی به 2 میلیارد و 770 میلیون تومانی در مرداد ماه رسیده است.


جدیدترین دور عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی از 19 تا 24 تیرماه برگزار شد که در آن 36 مدل خودرو برای متقاضیان مرحله اول عرضه گردید. از این تعداد خودرو نیمی از آن‌ها دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و نیمی دیگر با قیمت علی الحساب عرضه شدند.

 

مشخصات فنی کیا K5

کیا K5 سومین محصول کوشا خودرو بعد از کیا سلتوس و کیا سونت بود که چندی پیش رونمایی شد. کیا K5 همان کیا اپتیما است که در نسخه اولی که توسط کوشا خودرو عرضه شد به مجهز به یک پیشرانه ۴سیلندر خطی ۲ هزار سی‌سی مجهز بود. اما نسخه جدید و فول آپشن اپتیما توسط شرکت کوشا خودرو جایگزین نسخه قبلی شد و قیمت جدید اعلام شده نیز مربوط به همین نسخه توربوشارژ است. 
از این پس کیا اپتیما توسط کوشا خودرو تنها در نسخه فول آپشن عرضه می‌شود که به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توانایی تولید ۱۷۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور مجهز است. در کنار این پیشرانه از یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه استفاده شده است.

  

از بارزترین امکانات رفاهی و ایمنی کیا اپتیما می‌توان به کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو، کناری و پرده‌ای،‌ سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای،‌. دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی،  سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش،‌ سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی،‌ سامانه کنترل حرکت در سرازیری،‌ ترمز اضظراری اتوماتیک، سامانه جلوگیری از تصادف از جلو،‌ سامانه کمکی حرکت بین خطوط،‌ سامانه پایش تمرکز راننده در زمان رانندگی،‌ سانروف پانورامیک، سنسور نور (اتولایت)، تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، شارژر بی سیم تلفن همراه، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سامانه چند رسانه‌ای به همراه درگاه USB تایپ C و... اشاره کرد.

 

نظر دهید