شبکه‌های اجتماعی

آیا تیگو8 پرو انتخابی مناسب است؟
اتومبیل فارسی - فونیکس تیگو8 پرو

فونیکس تیگو8 پرو، خودرویی که می‌تواند انتخاب خاص و جذاب باشد

 

این روزها رونمایی و اعلام قیمت خودروی تیگو8 پرو به عنوان اولین و لوکس‌ترین محصول برند جدید مدیران خودرو (فونیکس) با جنجال زیادی همراه شده و بحث‌های گسترده بر سر قیمت این محصول شکل گرفته است. برای این‌که راجع به قیمت این خودرو قضاوت کنیم، باید بازار خودروی کشور و نمونه‌های وارداتی کارکرده را بررسی کنیم.


بدون تردید قیمت این خودرو در ایران در مقایسه با بازارهای جهانی بسیار بالاست و این در مورد خودروهای ایرانی و چینی صدق می‌کند و نمونه‌های وارداتی هم به دلیل محدودیت عرضه با قیمت‌های غیرمنطقی عرضه می‌شوند.


اگر بخواهیم بازار خودروی ایران را در محدوده قیمت یک میلیارد و هفتصد تا هشتصد میلیون تومان بررسی کنیم، به خودروهای وارداتی دست دوم برمی‌خوریم ( با فرض قیمت موجود تیگو8 پرو که یک میلیارد و هفتصد و پنجاه تومان است). بر مبنای قیمت اعلامی با گزینه‌های وارداتی روبه‌رو می‌شویم؛ مثلا هیوندای توسان 2017 کم کار، هیوندای سانتافه 2016، کیا اپتیما 2016-2017، مرسدس بنز C200 مدل 2011 و میتسوبیشی اوتلندر 2016. حتی یک لکسوس RX350 مدل 2010 بالای 2 میلیارد تومان قیمت دارد و یا یک تویوتا پرادو نسل اول مدل 2009 نیز با حدود قیمتی 2 میلیارد معامله می‌شود. خودروهایی که برخی با عمری بیش از 1 دهه در مدل‌های لوکس‌تر از تیگو8 پرو و در مدل‌های هم سطح با عمری در حدود 5 سال یا بیش‌تر عرضه می‌شوند و قطعا فاقد آپشن کلیدی تیگو8 پرو (سیستم ADAS یعنی سیستم‌های مدرن همیار راننده برای رانندگی ایمن و لذت بخش) هستند که شرکت سازنده روی آن تبلیغات ویژه و گسترده‌ای انجام داد.


خودروهایی که قطعا نیاز آن‌ها به قطعات یدکی و مصرفی بیش‌تر شده و تقریبا تمام آن‌ها از گارانتی خارج شده و تامین قطعه آن‌ها به دلیل تحریم‌ها به سختی و با قیمت بسیار بالا صورت می‌گیرد. در سوی دیگر شما خودرویی دارید به نام تیگو8 پرو که تمام امکانات ایمنی و رفاهی خودروهای وارداتی را در کنار سطح پیشرفته‌تری از امکانات دارند که هیچ کدام از رقبا ندارند .از سوی دیگر تیگو8 پرو دارای گارانتی 7 سال یا 200 هزار کیلومتر است که در میان خودروهای موجود خاص و بی رقیب است.


شرکت سازنده از گارانتی 7 سال یا 200 هزار کیلومتر نیز فراتر رفته و 10 بار تا 5 سال نیز کلیه سرویس ها را رایگان برای خودرو در نظر می‌گیرد تا کیفیت و اطمینان خود را به موفق ترین و پر فروش ترین خودروی تولید برند چری در بازارهای جهانی نشان دهد.


از سوی دیگر اما باید به این نکته توجه داشت که تیگو8 پرو یک خودروی چینی است که به لحاظ برند با رقبای خود فاصله دارد و هنوز هم تصورات منفی نسبت به خودروهای چینی وجود دارد گرچه نسبت به گذشته این تصورات بهبود فراوان یافته و امروز خرید خودروهای نیمه لوکس چینی برای مردم قابل قبول است، به طور مثال پیشتاز ورود چینی ها به بازار لوکس تیگو7 بود که امروز به راحتی و با طرفدار بسیار با قیمتی بیش از یک میلیارد به فروش می‌رسد.


تیگو8 پرو خودرویی مطلوب و مناسب است که می‌تواند در بازار ایران با توجه به وضعیت خودروهای وارداتی خوش آتیه باشد، اما در عین حال با چالش‌های بسیاری نیز روبه‌رو است. باید این خودرو مورد استفاده مشتریان قرار گیرد و قطعا تجربه استفاده آن‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد و چهره واقعی و ارزش این محصول را در بازار نشان دهد.

 

نظر دهید


در همین زمینه