شبکه‌های اجتماعی

عرضه کشنده جدید آتامان از سوی ایران خودرو دیزل در سال 1400
اتومبیل فارسی - محصولات ایران خودرو دیزل

نخستین نشست سازندگان قطعات ایران خودرو دیزل برگزار شد

 

 

نخستین نشست سازندگان قطعات ‌و مجموعه‌های خودروهای تجاری گروه صنعتی ایران خودرو برگزار دقایقی پیش با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار شد.

 

در این نشست توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل از زنجیره تامین به دلیل زحمات در ۴ ماه پایانی سال ۱۳۹۹ همزمان با چهار برابر شدن تولید، افزایش شیفت‌ها، افزایش سرمایه و... تقدیر ‌و تشکر کرد. وی در ادامه در‌ مورد اهداف این شرکت بیان کرد که ایران خودرو دیزل برنامه داخلی‌سازی با حجم ۲۰۰۰ میلیارد ریال را در برنامه کاری خود دارد. در حال حضر ایران خودرو دیزل به عنوان تنها شرکت تجاری ساز خاورمیانه شناخته می‌شود که زنجیره تامین کامل در اختیار دارد و پس از سال‌ها زیان، اکنون به سود عملیاتی رسیده است.

 

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ هزار خودرو تجاری تولید ایران خودرو وجود دارد که نیاز به قطعات و خدمات دارند و نگاه این شرکت برای رفع نیازها به تولیدات داخل و اقتصاد مقاومتی است. این شرکت در ماه‌های پایانی سال ۹۹ با رشد سنگین در تولید و افزایش فشار تولید مواجه شد و همزمان توانست با رشد کیفی در سه محصول خود به یک ستاره کیفی بیشتر در هر کدام از این سه محصثل دست یابد.

 

توسلی مهر با توجه به حجم بازار خودروهای سنگین کشور اعلام کرد به این ناوگان باید سالانه ۶۰۰۰ دستگاه کامیون اضافه شود که این شرکت توانسته است با رشد سهم بازار خود در اردیبهشت ماه به بالای ۵۰ درصد از سهم بازار (از نظر تعداد) دست یافته و تولید ۴۵۰۰ دستگاه کامیون را در سال ۱۴۰۰ در برنامه کاری خود دارد.

ایران خودرو دیزل در حال حاضر تعهد تولید و تحویل ۳۸۰۰ دستگاه خودروی تجاری دارد که تا شهریور ماه سال جاری به آن‌ها عمل خواهد شد.

 

عرضه کشنده فوتون اچ۵ اتومات، طراحی کشنده آتامان با اتاق فوتون و شاسی و قوای محرکه مرسدس بنز و جایگزینی آن با فوتون اچ۴، مینی‌بوس آرین نیوفیس، پیکاپ بنزینی فوتون اتومات و ون پایه گازسوز را باید از جمله محصولات ایران خودرو دیزل در سال ۱۴۰۰ دانست.

 

ایران خودرو دیزل در حال حاضر تفاهم‌نامه تامین ۱۴۰۰۰ دستگاه مینی‌بوس را با وزارت نفت در دست اجرا دارد تا به کمک این تفاهم‌نامه بودجه لازم برای عرضه محصولات جدید فراهم شود. این شرکت همچنین قرار است ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید را برای اورژانس کشور تولید کند که قیمت آن نصف نمونه خارجی خواهد بود.

ایران خودرو‌دیزل اقدامات اولیه تولید اتوبوس برقی را نیز انجام داده و در ماه‌های آتی وارد بازار خواهد کرد که تمامی تولیدات آن توسط شهرداری‌ها خریداری خواهد شد.

 

 

نظر دهید