شبکه‌های اجتماعی

افزایش کیفیت محصولات ایران‌خودرو و کاهش مراجعات به نمایندگی‌ها
اتومبیل فارسی - محصولات ایران خودرو

براساس فرامین رییس جمهوری محقق شد

 

افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل یکی از فرامین 8 ماده‌ای رییس‌جمهور برای تحول در صنعت خودرو بود که در بازدید سرزده رییس جمهور از ایران خودرو به خودروسازان ابلاغ شد. از زمان ابلاغ فرامین رییس جمهور به نظر می‌رسد خودروسازان داخلی گام‌های قابل قبولی در مسیر افزایش کیفیت و ایمنی محصولات خود برداشته‌اند.


بر اساس گزارشی که چندی پیش توسط ایران خودرو منتشر شد، شاخص مراجعات یک ‌ماهه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو در ماه‌های ابتدایی امسال در مقایسه با دی ماه سال ۱۴۰۰کاهش ۱۴ درصدی داشته است، که این موضوع از افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو خبر می‌دهد.


همچنین بر پایه گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای بازه زمانی اردیبهشت ماه امسال، براساس کاهش امتیاز منفی صورت گرفته، سطح کیفی محصولات تولید شده در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ با رشد ۱۱ درصدی نسبت به دی ماه سال گذشته و رشد ۱۳ درصدی نسبت به میانگین امتیاز محصولات تولیدی سال گذشته در مسیر ارتقای کیفیت و کسب رضایتمندی مشتریان قرار گرفته است. ارتقای سطح کیفی سبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، منجر به بهبود ۱۰ درصدی شاخص کیفیت خودرو در زمان تحویل در دو ماهه ابتدایی امسال شده است.


از نگاه کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای این حرکت روبه جلو ایران خودرو برشمرد تغییر رویکرد این خودروساز به تولید عبور مستقیم و تحویل خودرو به مشتری به جای تولید خودروهای ناقص و دپو در پارکینگ‌های این شرکت است. با توجه به اینکه بخش بزرگی از تولید ایران خودرو در سال گذشته به صورت ناقص صورت گرفته و بازگشت خودروها به خطوط تولید برای تکمیل و تجاری سازی آن‌ها تاثیر زیادی در افت کیفیت خودروها داشته، این مشکل در تولیدات سال جاری از خردادماه به صفر رسیده است.


بر اساس آمار اعلام شده، تولید خودروی کامل در ایران خودرو از ابتدای امسال تا پایان خردادماه با رشد ۶۶ درصدی به بیش از ۱۴۷ هزار دستگاه رسیده است که این امر منجر به افزایش ۴۰ درصدی کیفیت محصولات ناشی از تولید بدون کسری و عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان شده است.


ایران خودرو ارتقا کیفیت را به عنوان دومین برنامه توسعه‌ محوری این گروه صنعتی در برنامه‌های خود قرار داد و بر این اساس در حال اجرای ۲۷۲ پروژه کیفیت در زنجیره تولید است و با نظارت‌های مستمر در تمامی فرآیندها، تحقق اهداف کیفی و کمی تولید را دنبال می‌کند.


با توجه به اینکه طرح افزایش کیفی خودروهای تولید داخل نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و حرکت هماهنگ واحدهای مختلف یک مجموعه است، بهره برداری از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در نوسازی تجهیزات خطوط تولیدی، هم افزایی و تعریف برنامه‌های کیفی مشترک با سازندگان قطعات و و تعریف و اجرای برنامه های متعدد ارتقای کیفیت در واحدهای مختلف زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران خودرو از حوزه تامین تا خدمات پس از فروش را می‌توان از دیگر اقدامات این خودروساز برای بهبود کیفیت تولیدات دانست.


با توجه به عزم جدی ایران خودرو برای افزایش تولید و ارتقا کیفیت محصولات خود می‌توان امیدوار بود که روزهای پیش رو نوید بخش اتفاقات و خبرهای خوب و مثبتی در صنعت خودرو کشور خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه