شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فونیکس FX الکتریکی
ارمغان تازه مدیران خودرو

مدیران خودرو زیرمجموعه تازه‌ای به نام NEV (خودروهای انرژی جدید) تاسیس کرده است. وظیفه اصلی آن، فروش و عرضه محصولات مبتنی بر پیشرانه‌های جدید از جمله خودروهای هایبریدی، پلاگ‌این هایبریدی و الکتریکی است.

محصول جدید این گروه که در حال آماده شدن برای ورود به بازار داخل کشور است، فونیکس FX الکتریکی است که با نام چری اومودا E5 در سایر بازارها فروخته می‌شود. این مدل اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ معرفی و فروش آن از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز شد.

 

طراحی و نمای بیرونی فونیکس FX الکتریکی

فونیکس FX الکتریکی نمونه‌ای از طراحی مدرن خودرو است که با خطوط شیک، سیلوئت آینده‌نگرانه و ظاهر کلی آیرودینامیک خود شناخته می‌شود. نمای بیرونی آن ترکیبی از ظرافت و اسپرت بودن را ارائه می‌دهد که باعث برجسته‌تر شدن خودرو در بازار شلوغ محصولات الکتریکی می‌شود. بخش جلویی خودرو دارای جلوپنجره‌ای متمایز است که با چراغ‌های LED جلو ظاهر جذابی گرفته و به خودرو حضوری جسورانه و قاطعانه می‌بخشد. خطوط تمیز و بخش‌های منحنی و زاویه‌دار به بهره‌وری هر چه بیشتر آیرودینامیک آن کمک می‌کنند، مقاومت در برابر هوا را کاهش داده و عملکرد کلی را بهبود می‌بخشند.

نمای عقب فونیکس FX الکتریکی نیز به همان اندازه جذاب است. با چراغ‌های جذاب عقب و سپر چشم‌نواز، طراحی عقب نیز بسیار زیبا است. فلسفه طراحی به چرخ‌های خودرو هم گسترش یافته است که نه تنها شیک هستند بلکه برای عملکرد و بهره‌وری بهتر بهینه شده‌اند. توجه به جزئیات در طراحی بیرونی نشان‌دهنده تعهد چری به کیفیت و زیبایی است.

 

طراحی کابین و فضای داخلی فونیکس اف ایکس الکتریکی

پس از ورود به فضای داخلی فونیکس FX الکتریکی، با کابینی جادار و لوکس مواجه خواهید شد که اولویت آن راحتی و آسایش سرنشین‌ها است. طراحی داخلی مینی‌مالیستی و در عین حال، پیچیده است و در آن از مواد باکیفیت و مرغوبی استفاده شده است. چیدمان کلی عناصر کابین نیز بسیار کاربرپسند و با در ذهن داشتن رفاه مسافرین طراحی طراحی شده. سطوح نرم و باکیفیت، تودوزی مرغوب و نورپردازی محیطی منجر به ایجاد یک فضای گرم و پذیرا در داخل خودرو شده است.

چیدمان صندلی‌ها در فونیکس FX الکتریکی به گونه‌ای است که حداکثر راحتی را ارائه و فضای پای و سر کافی برای سرنشینان جلو و عقب را فراهم کند. صندلی‌ها به صورت ارگونومیک طراحی شده‌اند و سفرهای طولانی‌تر را بسیار راحت و آسوده می‌کنند. علاوه بر این، فونیکس اف ایکس الکتریکی به سیستم‌های پیشرفته کنترل آب و هوا مجهز شده است که در هر شرایط خارجی، محیطی دلپذیر در کابین ایجاد خواهد کرد.

فونیکس FX الکتریکی مجهز به یک سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی پیشرفته است. صفحه نمایش لمسی مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی به عنوان مرکز کنترل برای کنترل عملکردهای مختلف از جمله سیستم جهت‌یابی، سرگرمی و تنظیمات خودرو عمل می‌کند. این سیستم شهودی و پاسخ‌گو است و گزینه‌های اتصال متنوع مانند Apple CarPlay و Android Auto را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، خودرو از یک سیستم صوتی مرغوب نیز بهره می‌برد.

 

مشخصات فنی و قدرت فونیکس اف ایکس الکتریکی

فونیکس FX الکتریکی از یک پیشرانه الکتریکی پیشرفته بهره می‌برد که عملکرد و بهره‌وری چشم‌گیری را وعده می‌دهد. موتور برقی شتاب قوی ارائه می‌دهد که رانندگی با خودرو را هم در ترافیک شهری و هم در بزرگراه‌ها لذت‌بخش می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید ۲۰0 اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر است. قدرت تولیدشده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گفته شده که این مدل برای پر کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیازمند ۷.۲ ثانیه است.

یکی از مزایای کلیدی فونیکس FX الکتریکی، مسافت قابل پیمایش آن است. با بهره‌مندی از یک بسته باتری LFP ۶۱.۰۶ کیلووات ساعتی، خودرو می‌تواند مسافتی برابر با ۴۳۰ کیلومتر در چرخه WLTP را طی کند. این در حالی است که رنج الکتریکی خودرو در چرخه NEDC به ۵۰۵ کیلومتر می‌رسد. سیستم ترمز بازتولید کننده انرژی، مسافت خودرو را با تبدیل انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی در حین ترمزگیری بیشتر می‌کند.

شارژ کردن فونیکس FX الکتریکی راحت و انعطاف‌پذیر و با گزینه‌های مختلف شارژ سازگار است: چه از یک خروجی خانگی استاندارد، یک شارژر دیواری اختصاصی و یا یک ایستگاه شارژ سریع عمومی استفاده کنید، خودرو تضمین می‌کند که زمان کم‌تری را برای شارژ کردن و زمان بیشتری را برای رانندگی صرف کنید. علاوه بر این، خودرو از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند.

 

تجهیزات ایمنی و سامانه های کمکی فونیکس FX الکتریکی

ایمنی همیشه یک دغدغه اصلی برای صاحبان خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود و فونیکس FX الکتریکی به مجموعه کاملی از ویژگی‌های ایمنی مجهز شده است تا سرنشینان را محافظت کند و اعتماد به رانندگی را افزایش دهد. این خودرو بر پایه یک پلتفرم قوی با یکپارچگی ساختاری پیشرفته ساخته شده است که زیرساخت مستحکمی برای حفاظت از سرنشینان فراهم می‌کند.

فونیکس FX الکتریکی با مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال همراه است، از جمله چندین کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سامانه کنترل کشش. سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده (ADAS) ایمنی را به سطح بالاتری می‌برند و ویژگی‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار انحراف از خط، نظارت بر نقاط کور و ترمز اضطراری خودکار را ارائه می‌دهند. این فناوری‌ها با هم کار می‌کنند تا از بروز تصادفات جلوگیری کنند و تاثیر برخوردهای احتمالی را کاهش دهند.

از نظر فناوری، فونیکس FX الکتریکی در خط مقدم نوآوری قرار دارد. پنل ابزار دیجیتالی همه اطلاعات ضروری را با یک نگاه ارائه می‌دهد، در حالی که سیستم هدآپ دیسپلی (HUD) داده‌های کلیدی را بر روی شیشه جلو منعکس کرده و اطمینان حاصل می‌کند که راننده تمرکز خود را بر روی جاده حفظ کند. این خودرو همچنین به مجموعه‌ای از خدمات متصل مجهز است که امکان نظارت و کنترل از راه دور را از طریق یک برنامه تلفن همراه فراهم می‌کند. این موضوع شامل عملکردهایی مانند روشن کردن از راه دور، کنترل آب و هوا و سیستم ایرادیابی خودرو می‌شود.

 

فونیکس FX الکتریکی: محصولی باارزش در بازار شلوغ الکتریکی ها

فونیکس FX الکتریکی نشان‌دهنده یک نقطه عطف مهم در تکامل خودروهای الکتریکی است. این مدل با ترکیب فناوری‌های پیشرفته، طراحی شیک و کارکرد پرفورمنس‌محور، یک تجربه رانندگی استثنایی را ارائه می‌دهد. چه شما یک مصرف‌کننده دوستدار محیط زیست باشید که به دنبال کاهش اثرات کربنی خود است و چه به دنبال یک خودروی مدرن و کارآمد که بتواند نیازهای روزمره شما را پاسخ دهد و همراه مطمئن و قابل اتکایی در سفرهای جاده‌ای باشد، فونیکس FX الکتریکی یکی از بهترین گزینه‌ها است و می‌تواند تمام این نگرانی‌ها را برطرف کند.


با مسافت قابل پیمایش تحسین‌برانگیز، ویژگی‌های پیشرفته و قیمت رقابتی، فونیکس FX الکتریکی آماده است تا تاثیر قوی و قابل توجهی در بازار خودروهای الکتریکی بگذارد. این خودرو نمادی از آینده حمل و نقل است و نگاهی به یک چشم‌انداز خودرویی پایدارتر و نوآورانه‌تر ارائه می‌دهد. با ادامه رشد خودروهای الکتریکی، فونیکس FX الکتریکی به عنوان یک نمونه برجسته از ترکیب تکنولوژی، طراحی و عملکرد خودنمایی می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه