شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شورای رقابت
یک منبع مطلع  به اتومبیل فارسی خبر داد:

 

شنیده‌ها از بازگشت قریب‌ الوقوع شورای رقابت به صحنه قیمت‌گذاری خودرو خبر می‌دهد.


پس از گذشت کمتر از یک سال از کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو، خبرهایی از بازگشت این مرجع به حوزه تعیین قیمت خودرو به گوش می‌رسد.


چهارم دی ماه سال گذشته بود که مرکز ملی رقابت اعلام کرد که بر اساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است، مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت این بازار فعلاً بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است.


یک منبع آگاه با تکذیب حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو که در رسانه‌ها مطرح شد، به اتومبیل فارسی گفت: «شورای رقابت هیچ گاه از فرآیند قیمت‌‌گذاری خودرو حذف نشده بود بلکه این مسئولیت به طور موقت به ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول سپرده شده بود.»


وی اذعان داشت: «بر اساس قانون قیمت‌‌گذاری باید در شورای رقابت انجام ‌شود، ولی در آن مقطع زمانی با اتمام دوره دوم، دوره سوم هنوز تشکیل نشده بود، از این رو موقتاً این مسئولیت به ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول سپرده شد. اکنون شورای رقابت با معرفی نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف شکل گرفته و قرار است مجددا مسئولیت خود را به عهده بگیرد.»


به گفته وی، طبق قانون مصوب مجلس و تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام قیمت‌گذاری بر عهده شورای رقابت است. با توجه به انحصاری بودن خودرو، مسئولیت قیمت‌گذاری کالا و خدمات انحصاری و تنظیم شرایط دسترسی عادلانه مصرف‌کننده به کالای قیمت‌‌گذاری‌شده با شورای رقابت است.

 

نظر دهید