شبکه‌های اجتماعی

امروز؛ قرعه کشی ۴ میلیون متقاضی خودرو در سامانه یکپارچه
اتومبیل فارسی - قرعه کشی خودرو

باتوجه به میزان عرضه بالا شانس متقاضیان چندین برابر شده است


قرعه کشی ۴ میلیون متقاضی خودرو در سامانه یکپارچه، امروز دوشنبه ۹ خرداد در حال انجام است و فردا اسامی منتخبان در سامانه فروش اعلام خواهد شد.

 

نخستین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف سازی فرآیند فروش خودرو به متقاضیان تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از ۲۷ اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرد.

 

بنابراین گزارش؛ در مهلت ثبت نام یک هفته ای، ۴ میلیون نفر، اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کردند که پس از پایش اطلاعات از روز شنبه ۷ خرداد ماه؛ قرعه کشی از متقاضیان ۹ خرداد انجام می‌شود.

 

طبق گفته معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، باتوجه به اینکه وزارت صمت به‌هیچ عنوان دخالتی در کار نخواهد داشت و تنها نقش نظارت را برعهده دارد، هر خودروساز ارائه‌دهنده محصولات در سامانه، اطلاعات متقاضیان محصولات خود را جمع‌آوری می‌کند، صحت‌سنجی انجام می‌شود و در نهایت قرعه‌کشی توسط خود خودروساز انجام می‌شود. در حقیقت خودروسازان همه فرآیند فروش تا قرعه‌کشی، دریافت وجه و عرضه را خود انجام خواهند داد. بخش نظارت از بخش اجرایی کاملا جدا شده و در نهایت دولت تنها نظاره‌گر خواهد بود که کارها به درستی انجام شود.

 

همچنین با توجه به افزایش ۱۵۵ درصدی تولید خودروی کامل از سوی خودروسازان بزرگ کشور در اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۸ نوع خودروی مختلف از پنج خودروساز کشور در این دوره ارائه شده است.

 

به گفته مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت روند پایدار تولید خودرو ادامه دارد و از خرداد ماه با روند عبور مستقیم خودرو یعنی تولید خودروی کامل روند مداومی را به خود خواهد گرفت و براین اساس تنوع و تعداد بیشتری عرضه خواهیم داشت، بنابراین متقاضیانی که به هر دلیلی در این دوره ثبت نام نکردند در اعلام‌های بعدی می‌توانند ثبت نام کنند، همچنین باتوجه به میزان عرضه بالا، یکپارچه و متنوع خودرو، شانس متقاضیان در این دوره چندین برابر شده است.

 

گفتنی است ۵۰ درصد ظرفیت سامانه تخصیص یکپارچه به طرح طرح خانواده و جوانی جمعیت اختصاص یافته است.

 

نظر دهید