شبکه‌های اجتماعی

تولید F3 از سر گرفته می‌شود

استمرار حضور بی‌وای‌دی در ایران بدون خودروهای پاک

پویا سالاری شریف، مدیرعامل خودروسازی کارمانیا صبح امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: « مانعی برای استمرار حضور BYD در ایران وجود ندارد. این شرکت تابع رفتار دولت مرکزی چین است و مادامی که روابط بین دولت‌های ایران و چین دوستانه باشد، BYD به فعالیت خود در ایران ادامه خواهد داد.»

مدیرعامل کارمانیا در این نشست به خبرنگارها گفت: « نوسان نرخ ارز در چند وقت گذشته موجب افزایش قیمت تمام شده خودروهای الکتریکی و هیبریدی می شود که عرضه این خودروها را فعلا از دستور کار خودروسازی کارمانیا خارج کرده و تنها در صورتی این شرکت اقدام به عرضه این خودروها خواهد کرد که مراکز دولتی خواهان استفاده از این نوع خودروها باشند.»

بنا بر این گفته مدیرعامل خودروسازی کارمانیا، فعلا نباید منتظر مدل تانگ در ایران بود، اما مدیرعامل کارمانیا به صورت رسمی اعلام کرد که قطعه‌های مدل‌های F3 و S6 به گمرک رسیده و به زودی ترخیص خواهد شد. بر همین اساس تولید بی‌وای‌دی F3 از سه ماه آینده از سر گرفته خواهد شد. مانع‌های موجود بر سر تولید این خودرو با اعمال چند تغییر حل شده و F3‌های جدید با چند آپشن جدید به بازار عرضه خواهد شد. پیش از این نبود قطعه کافی برای تولید این خودرو، امکان تحویل خودرو به چند مشتری بی‌وای‌دی F3 را سلب کرده بود که کارمانیا را ناگزیر پیشنهاد تبدیل آن به مدل S6 را به مشتری‌ها کرد.

با توجه به شرایط موجود و مشکلاتی که در حمل و نقل قظعه و انتقال پول موجود است، فرآیند سفارش گذاری و تولید را به سه برابر مدت قبل رسانده که تاخیرهایی را به وجود می‌آورد که حل آن از عهده خودروساز خارج است. تاخیر در تولید و تحویل مدل S7 نیز ناشی از همین شرایط است. این در حالی است که این خودرو بیش‌تر تست‌ها را پاس کرده و نمونه‌های اندکی به صورت آزمایشی تولید شده است. کارمانیا امیدوار است تا پایان سال جاری تحویل‌های مدل S7 که با شعار جناب S7 به بازار عرضه شده را به روز کند. نوسان نرخ ارز اجازه تعیین قیمت نهایی را تا زمان تحویل به کارمانیا نمی‌دهد، اما کارمانیا این نوید را به مشتری‌های S7 می‌دهد که برای پرداخت باقی‌مانده مبلغ این خودرو تسهیلات ویژه در نظر خواهد گرفت.

در همین شرایط، کارمانیا در حال توسعه کارخانه خود است، به گونه‌ای که خط رنگ این شرکت به مرحله تولید آزمایش رسیده که این موضوع می‌تواند کیفیت رنگ اتومبیل های بی‌وای‌دی را تضمین کند. کارمانیا همچنین با تغییراتی در سالن تزیینات ظرفیت تولید در این کارخانه را به 30000 دستگاه رسانده که این موضوع در راستای حرکت این خودروساز به سمت رسیدن به ظرفیت تولید 100000 دستگاه اتومبیل در سال است.

کارمانیا در بحث داخلی سازی نیز توانسته تا کنون میزان داخلی‌سازی مدل‌های S6 و F3 را به ترتیب به 20 و 30 درصد برساند که این میزان در حل افزایش است.

نظر دهید


در همین زمینه