شبکه‌های اجتماعی

افزایش 12.5 درصدی کرایه  تاکسی‌ها
روتیتر

کرایه تاکسی سال 97 مانند سال گذشته پس از گذشت چند ماه از سال، افزایش یافت و مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد نرخ کرایه‌ها به طور میانگین 12.5 درصد افزایش داشته است.
تایید افزایش نرخ کرایه تاکسی روند کوتاه و ساده‌ای ندارد. سازمان تاکسیرانی برای انجام این کار باید تائید شهرداری، شورای اسلامی شهر و در نهایت فرمانداری استان تهران را هم جلب کند. اما امسال مدیر عامل سازمان تاکسیرانی پارامترهای جدیدی برای افزایش کرایه‌ها پیشنهاد داد که مورد تائید فرمانداری قرار نگرفت.
هدف این بود که نرخ کرایه با توجه به شرایط نامساعد جوی و همچنین اوج ترافیک افزایش داشته باشد، یعنی دقیقا همان رفتاری که رانندگان در روزهای بارانی و پرترافیک انجام می‎دهند و هیچ ضابطه‌ای برای آن وجود ندارد اما فرمانداری با این موضوع موافقت نکرد و تاکسیرانی به افزایش نرخ کرایه‌ها تا 12.5 درصد رضایت داد. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران افزایش نرخ‌ها را بر پایه مدل اقتصادی و محاسبات قیمت تمام شده سفر دانست که برای شهروندان و تاکسیرانان به عدالت نزدیک‌تر است.
بعضی از راننده‌های تاکسی به طور غیرقانونی و قبل از اعلام نرخ کرایه‌ها اقدام به افزایش کرایه کرده بودند و این احتمال وجود دارد که بعد از افزایش نرخ رسمی، مجددا کرایه‌ها را بیش‌تر کنند. این کار غیر قانونی است و شهروندان می‌توانند شکایات خود را از سامانه شکایات شهرداری تهران 1888 ارسال کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی با بیان این که مبنای افزایش کرایه تاکسی‌ها در شهر تهران نرخ اعلام شده در برچسب‌های نصب شده بر روی تابلوهای خطوط و شیشه جلوی تاکسی‌هاست، گفت:


«فرایند نصب برچسب های نرخ های کرایه‌ها نیز به تدریج در حال انجام شدن است. در سال‌های پیش بین دو هفته تا یک ماه به طول می‌انجامید که تلاش می‌کنیم در مدت کوتاهی نرخ‌های جدید بر روی شیشه ماشین ها نصب شود.»


در حال حاضر نرخ‌ها در تابلوی اطلاع رسانی خطوط نصب و در پرداخت مرکزی نیز به روز رسانی شده است. همچنین شهروندان تهرانی برای اطلاع از نرخ‌های سال می‌توانند به سایت سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

نظر دهید


در همین زمینه