شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - یانگ‌ونگ U7
شروع آزمایش‌های زمستانی

سدان پرچم‌دار گروه BYD یعنی YangWang U7 در حال گذراندن آزمایش‌های زمستانی در چین است. هم‌زمان با شروع تست‌ها، یانگ‌ونگ تصاویر و برخی از جزییات مربوط به این مدل را هم منتشر کرد. یانگ‌ونگ یکی از برندهای لوکس بی‌وای‌دی است که به صورت رسمی، در سال گذشته تاسیس شد و در حال حاضر، فقط مدل U8 را به فروش می‌رساند.

دومین مدل این برند U9 است که درخواست مجوز فروش آن در دسامبر ۲۰۲۳ ثبت شد. حال نوبت به سومین محصول برند یعنی U7 رسیده که یک سدان فول‌سایز است و تنها اطلاعاتی که تا الان از آن داشته‌ایم، قدرت خروجی هزار اسب‌بخاری آن است. اکنون یانگ‌ونگ جزییات و تصاویر بیشتری از این محصول موردانتظار را منتشر کرده است.

همان‌طور که گفته شد، آزمایشات زمستانی این مدل در شمال چین و احتمالا منقطه Inner Mongolia شروع شده است. برندهای چینی بسیاری خودروهای خود را در این منطقه آزمایش می‌کنند چون این مکان، سردترین نقطه جغرافیایی چین محسوب می‌شود و دمای آن در مواقعی به منفی ۴۰ درجه سلسیوس نیز می‌رسد.


به لطف تصاویر آزمایشات زمستانی، می‌توانیم برای اولین بار یانگ‌ونگ U7 را بدون استتار و پوشش‌های گمراه‌کننده ببینیم. خطوط منحنی کشیده‌شده تا سقف، ظاهر جذابی به خودرو بخشیده‌اند و بال عقب فعال و چراغ‌های عقب یک‌دست نیز در این تصاویر دیده می‌شوند. دستگیره‌های پنهان در و سنسور مخصوص LiDAR در سقف، از دیگر ویژگی‌های نمایان موجود در این تصاویر هستند.

پیش از این اعلام شده بود که یانگ‌ونگ U7 سوار بر پلتفرم e4 است که با نام YiSiFang نیز شناخته می‌شود. این مدل مجهز به ۴ موتور و سیستم تعلیق چهارچرخ محرک است و قدرت خروجی ترکیبی آن به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد. البته در تصاویر موج‌های برف بیرون آمده از محور عقب این سدان را می‌بینیم و این موضوع می‌تواند به این نکته اشاره کند که امکان خاموش یا غیر فعال کردن محور جلو وجود دارد.

یانگ‌ونگ گفته که U7 ضریب درگ برابر با 0.195 Cd دارد و به همین خاطر می‌توان گفت که نسبت به سایر مدل‌ها، این خودرو بهترین ویژگی‌های آیرودینامیک خودروهای فعلی بازار چین را دارا است. از بین محصولاتی که اخیرا معرفی شده‌اند، شیائومی SU7 نیز ضریب درگ مشابهی داشته و بعد از آن‌ها نیز مدل‌های جیلی گلکسی E8 (با 0.199 Cd) و مرسدس EQS (با 0,200 Cd) قرار دارند.

یانگ‌ونگ ابعاد دقیق U7 را هم منتشرکرده است. طول و عرض خودرو به ترتیب ۵۲۶۵ میلی‌متر و ۱۹۹۸ میلی‌متر است و ارتفاع آن هم به ۱۵۱۷ میلی‌متر می‌رسد. فاصله بین محورهای آن نیز ۳۱۶۰ میلی‌متر اعلام شده است. عرضه این مدل زمانی در ۲۰۲۴ و با برچسب قیمتی ۱ میلیون یوآن (۱۴۰ هزار دلار) آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود که با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه، اطلاعات بیشتری هم از یانگ‌ونگ U7 منتشر شود.

نظر دهید