شبکه‌های اجتماعی

جیلی و ولوو با همکاری هم شرکتی برای تولید قوای محرکه  بنزینی و برقی تاسیس خواهند کرد
اتومبیل فارسی - همکاری جیلی و ولوو

توسعه عرضه محصولات لینک اند کو در سایه حمایت ولوو

 

 

از سال 20210 میلادی که مالکیت بخش خودروهای سبک ولوو در اختیار شرکت خودروسازی جیلی چین درآمده، فرصت‌های بزرگی برای جیلی و همچنین ولوو در توسعه خدمات و محصولات شکل گرفت. اگرچه در حال حاضر این دو شرکت به طور مستقل با برندهای جداگانه خود در حال تولید خودرو هستند، اما به تازگی اخباری مبنی بر گسترش این همکاری در عین حفظ استقلال آن‌ها منتشر شده است.

بر اساس توافقات صورت گرفته، جیلی و ولوو با همکاری هم یک شرکت برای تولید قوای محرکه تاسیس خواهند کرد. پیش بینی می‌شود که در سال جاری میلادی بخشی از این همکاری اجرایی شده و این دو شرکت موفق به تولید پیشرانه‌هایی با ترکیب نمونه‌های فعلی خود شوند.

 

این شرکت مستقل جدید نسبت به تولید موتورهای احتراق داخلی، سیستم انتقال قدرت و نسل جدید سامانه‌های هیبریدی اقدام خواهد کرد. پیشرانه‌های تولید شده توسط این شرکت در محصولات ولوو و جیلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، ولوو و جیلی به گسترش همکاری‌های خود در زمینه خودروهای تجاری و برقی نیز علاقه نشان داده‌اند. 

بنابراین جیلی و ولوو موتورهای برقی و باتری‌ خودروهای برقی خود را به اشتراک گذاشته و به طور مشترک نیز نسبت به تولید و تامین آن اقدام خواهند کرد. البته این اقدام نیز تا حدودی قابل پیش‌بینی بود زیرا این دو شرکت پیش از این نیز ار پلتفرم مشترک در محصولات خود استفاده کرده بودند.

 

هاکان ساموئلسون، مدیر عامل ولوو در باره این گسترش همکاری با جیلی گفت: «با ارزیابی‌های مختلف، به طور مشترک نتیجه گرفتیم که همکاری بین دو شرکت مستقل بهترین راه برای تضمین رشد مداوم و در عین حال دستیابی به هم افزایی فناوری است. ما از فرصت همکاری بیشتر و عمیق‌تر با جیلی استقبال می‌کنیم.»

 

جیلی همچنین قرار است از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش ولوو برای توسعه جهانی محصولات لینک اند کو (Lynk & Co) استفاده کند. در همین رابطه، جیلی پیش از این بارها علاقه خود برای عرضه لینک اند کو 01 که اولین محصول این برند است و بر اساس ولوو XC40 توسعه یافته را در بازار ایالات متحده اعلام کرده بود و حال به نظر می‌رسد که مسیر برای دستیابی به این هدف بسیار هموار شده است.

مدیرعامل جیلی نیز همکاری بیش‌تر میان دو شرکت را عاملی برای توسعه و رشد سریع‌تر جیلی دانست.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه