شبکه‌های اجتماعی

تویوتا در فکر احیای مدل‌های اسپرت بعدی

موفقیت سوپرا منجر به بازآفرینی‌های بیشتری می‌شود

به نظر می‌رسد تویوتا از شیوه استقبال و بازخوردهای کنونی نسل جدید سوپرا به وجد آمده و قصد دارد یکی دیگر از کوپه‌های اسپرت محبوب و پرطرفدار خود را احیا کند. «ماسایوکی کای»، دستیار ارشد بخش مهندسی سوپرا در مصاحبه با مجله «رود اند ترک» به این شایعه‌ها قوت بخشیده و گفته است: «ما می‌خواهیم سلیکا را باز گردانیم، می‌خواهیم MR2 را بازگردانیم. اکنون که موفق به احیای سوپرا شده‌ایم، باید ببینیم که نیازهای بازار چیست و بر اساس آن‌ها عمل کنیم.
طبق گفته‌های «کای»، سلیکای جدید می‌تواند یک کوپه تمام‌چرخ محرک باشد که می‌تواند ارجاعی به نسخه‌های پیشین مشابه تویوتا مثل All-Trac و GT-Four داشته باشد. البته که دو نسل اول سوپرا نسخه‌هایی از سلیکا بودند، پس اگر تویوتا بخواهد ارتباط خود با گذشته را حفظ کند، به نظر می‌رسد که سلیکا گزینه مناسب‌تری با استفاده بیش‌تر تویوتا از پلتفرم این مدل و ساخت خودرویی ارزان‌تر باشد.
مدل‌های احیاشده سوپرا و 86 حاصل همکاری‌های تویوتا به ترتیب با ب‌ام‌و و سوبارو بودند. کای می‌گوید که این نوع همکاری‌ها تنها راه تویوتا برای ساخت مدل‌های اسپرت مشترک است زیرا طراحی و توسعه این خودروها که در مقایسه با محصولات شاسی‌بلند با استقبال کم‌تری هم در بازار مواجه می‌شوند، بسیار پرهزینه است و یک شرکت نمی‌تواند به تنهایی تمام هزینه سرمایه‌گذاری مربوط به بخش‌های مختلف این خودرو را تامین کند.
پیش از این هم «تتسویا تادا»، مدیر ارشد بخش مهندسی سوپرا تایید کرده بود که تویوتا در حال بررسی ساخت سومین مدل اسپرت است و از احتمال بازگشت MR2 خبر داده بود. او این استراتژی را «سه برادر» نامید و گفت که هر کدام از مدل‌های سوپرا، سلیکا و MR2 می‌توانند ارجاعی به محصولات افسانه‌ای تویوتا در دهه‌های 80 و 90 میلادی باشند.
تویوتا و سوبارو تولید نسل دوم مدل 86 یا BRZ را شروع کرده‌اند. تویوتا همچنین قصد دارد با عرضه نسخه جاده‌ای تولیدی از کانسپت جی‌آر سوپر اسپرت، به سگمنت هایپرکارها هم بازگردد.

نظر دهید


در همین زمینه