شبکه‌های اجتماعی

آرکانا، خیز بلند رنو برای بازار روسیه

کراس‌اوور کوپه رنو رونمایی شد

رنو از کراس‌اوور کوپه خود با نام آرکانا در نمایشگاه خودرو مسکو رونمایی کرد. این مدل ترکیبی از ویژگی‌های یک سدان و شاسی‌بلند را نشان می‌دهد.

این مدل جدید در کارخانه رنو در مسکو تولید خواهد شد و به عنوان پرچم‌دار محصولات رنو، از سال آینده در روسیه فروخته خواهد شد. پس از بازار روسیه، عرضه جهانی این مدل در سایر بازارها از آسیا آغاز خواهد شد و فعلا برنامه‌ای برای عرضه در اروپا و انگلستان وجود ندارد.
کراس‌اوور میان سایز سگمنت C رنو دارای استایلی مشابه خودروهای کوپه، و در عین حال حس راندن با یک خودرو شاسی‌بلند را القا می‌کند. ون دن اکر، مدیر طراحی رنو درباره آرکانا گفت: «تعادل و توازنی بین ظرافت و زیبایی سدان و اقتدار یک شاسی‌بلند است.»
آرکانا بر اساس زبان طراحی جدید رنو در بخش دماغه و نمای جلویی خودرو طراحی شده است. در بخش عقب نیز، اگزوزهای دوگانه آلومینیومی، چراغ‌های عریض تمام LED که در زیر لبه برجسته در صندوق قرار گرفته و همچنین ارتفاع بالایی که به دلیل رینگ‌های 19 اینچی ایجاد شده است، از جمله ویژگی‌های طراحی بخش عقبی این مدل است.
رنو هیچ اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های فنی و قوای محرکه این مدل ارائه نکرده است اما سیستم چهارچرخ محرک نیز برای این اتومبیل عرضه خواهد شد که قابلیت‌های پیمایشی بسیار خوبی را برای آن به ارمغان خواهد آورد.
آرکانا روی نسخه بازنگری شده پلت‌فرم BO رنو ساخته شده است. پلت‌فرمی که در مدل‌های داستر و کپچر نیز به کار رفته است که در واقع آرکانا نسخه کمی بزرگ‌تر از کپچر برای بازار روسیه است.
رنو می‌گوید ایده طراحی آرکانا از بازار روسیه گرفته شده است. جایی که اتومبیل‌های سدان هنوز در بازار حکم‌رانی می‌کنند و در عین حال محبوبیت کراس‌اوورها در حال افزایش است. طراحی این مدل در مرکز طراحی رنو در فرانسه دنبال شده است و نام آن از کلمه لاتین «آرکانیوم» ریشه گرفته که به معنای راز است. رنو ادعا می‌کند که مدل مفهومی آرکانا «با معما، جذابیت و روحیه نوآوری» هم‌خوانی دارد.
آرکانا اولین گام سرمایه‌گذاری بزرگ گروه رنو در بازار روسیه به عنوان بخشی از برنامه راهبردی آینده خود برای افزایش حجم فروش به 5 میلیون دستگاه در 2022 است. روسیه بعد از فرانسه، دومین بازار بزرگ گروه رنو است و دلیل آن هم، سهام دار بودن این گروه فرانسوی در شرکت آوتوواز است. این شرکت صاحب گروه لادا محسوب می شود.

نظر دهید


در همین زمینه