اتومبیل فارسی - رنو گرند کولئوس
رنو با ریشه چینی

 رنو کره به طور رسمی از کراس اوور گرند کولئوس در نمایشگاه بین المللی خودرو بوسان ۲۰۲۴ رونمایی کرد. گرند کولئوس بر روی پلتفرم CMA ساخته شده و از موتورهای احتراقی داخلی (ICE) و پلاگین هیبریدی (PHEV) استفاده می کند.

نمایشگاه بین المللی خودرو بوسان ۲۰۲۴ یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در کره جنوبی است که با حضور رنو، کیا، هیوندای، ب‌ام‌و، جنسیس و سایر خودروسازان برگزار می شود.

رنو گرند کولئوس توجه بسیاری را در نمایشگاه بین المللی خودرو بوسان ۲۰۲۴ به خود جلب کرد. جالب اینجاست که این خودرو بر اساس کراس اوور جيلی مونجارو ساخته شده که در چین و خارج از چین محبوب است. همانطور که می دانیم، جيلي و رنو از سال ۲۰۲۲ روابط نزدیکی با هم داشته اند. در آن سال، گروه جيلی یک سوم از سهام رنو کره را خریداری کرد. بعداً، این شرکت ها یک سرمایه گذاری مشترک برای توسعه و تولید سیستم های انتقال قدرت تشکیل دادند.

پلتفرم CMA که مخفف Compact Modular Architecture است که به طور مشترک توسط جيلی و ولوو توسعه یافته است. این پلتفرم در حال حاضر زیربنای طیف وسیعی از خودروها از جمله ولوو XC40، جيلي تگلا، جيلی آتلان، جيلي مونجارو، جيلي گلکسی ال۷ و غیره قرار دارد.

علاوه بر پلتفرم CMA، گفته می شود خودروهای آینده رنو از سیستم E-Tech PHEV با دیفرانسیل جلو (FWD) یا دو دیفرانسیل (4WD) استفاده می کنند. سیستم 4WD از یک پیشرانه بنزینی به همراه یک سیستم برقی ۴۸ ولتی (EMS) در محور جلو استفاده می کند. در محور عقب، یک موتور برقی اضافی وجود دارد.

 

مشخصات فنی رنو گرند کولئوس

در بیست و هفتم ژوئن، اولین خودروی رنو کره بر اساس پلتفرم CMA در نمایشگاه BIMOS 2024 رونمایی شد. نسخه بنزینی رنو گرند کولئوس از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ به همراه جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه (DCT) استفاده می کند. این خودرو از سیستم های انتقال قدرت دیفرانسیل جلو (FWD) و دو دیفرانسیل (4WD) پشتیبانی می کند. همچنین یک نسخه PHEV با پیشرانه 1.5 لیتری به همراه موتور الکتریکی و جعبه دنده DHT نیز وجود دارد. خروجی قدرت ترکیبی این سیستم به ۲۵۴ اسب بخار می رسد.

 

مشخصات ظاهری رنو گرند کولئوس

 رنو گرند کولئوس یک کراس اوور میان سایز با طول بدنه ۴۷۸۰ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۸۲۰ میلی متر است. طبق گفته نمایندگان رنو کره، فاصله بین دو محور گرند کولئوس در این کلاس خودرو طولانی ترین است.

گرند کولئوس دارای چراغ های جلوی LED با طرح مشابه مونجارو است. این خودروها از نظر ابعاد نیز نزدیک به هم هستند. با این حال، تمام پنل های بیرونی این SUV کره‌ای با مونجارو متفاوت است. قسمت جلوی گرند کولئوس دارای یک جلوپنجره بدون قاب و یک سپر اسپرت است.

فضای داخلی گرند کولئوس تغییرات کمتری نسبت به برادر بزرگتر خود دارد. این خودرو از یک استایل داخلی متمایز با دو صفحه نمایش در کنسول وسط استفاده می کند. کنسول وسط دارای پد شارژ بی سیم تلفن، دسته دنده جمع شونده و دو جا لیوانی است.

 

مشخصات جیلی مونجارو

جيلی مونجارو از سال ۲۰۲۱ در چین به فروش می رسد. این یک SUV پنج نفره با ابعاد ۴۷۷۰/۱۸۹۵/۱۶۹۸ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۸۴۵ میلی متر است. نسخه پایه جيلی مونجارو مجهز به یک پیشرانه احتراقی داخلی ۲ لیتری با قدرت ۲۱۸ اسب بخار به همراه دیفرانسیل جلو (FWD) و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه (DCT) است. نسخه 4WD دارای همان پیشرانه ۲ لیتری با ۲۰ اسب بخار بیشتر و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک است. در چین، قیمت جيلی مونجارو بین ۱۳۷۲۰۰ تا ۱۸۵۲۰۰ یوآن (حدود ۱۸۹۰۰ تا ۲۵۵۰۰ دلار آمریکا) است. در پنج ماه اول سال ۲۰۲۴، جيلی موفق به فروش داخلی ۷۴۸۱۸ دستگاه مونجارو شده است. این خودرو در کشورهای دیگر نیز محبوب است. با این حال، به نظر می رسد رنو نیز قصد دارد با مدل همسان خودروی جيلی، بازارهای جهانی را فتح کند.

 

AuotmobileFa Grand Koleos 2 14030416


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی