شبکه‌های اجتماعی

حذف تودوزی چرمی از محصولات مینی
اتومبیل فارسی - الیور هیلمر

در راستای مسئولیت پذیری بیشتر نسبت به محیط زیست

 

مینی به دنبال این است که پوشش‌های چرمی را از فهرست انتخاب‌های موجود برای تودوزی محصولات خود حذف کند تا به برندی پایدارتر تبدیل شود.
مینی قصد دارد مسئولیت‌ پذیری خود نسبت به محیط زیست را افزایش دهد و در عین حال به دنبال راه حلی است تا احساس خاصی که از محصولات این برند دریافت می‌شود، پابرجا بماند.


این تصمیم که انتخاب پوشش چرمی از مدل‌های آتی این شرکت حذف شود نیز یکی از راه‌حل‌های این برند است. این در حالی است که 54 درصد از مشتریان مینی در بریتانیا، در سال گذشته خودروهای خود را با تودروزی چرمی سفارش داده بودند.


الیور هیلمر، رئیس طراحی مینی به مجله اتوکار گفته: « ما در آینده دیگر به چرم احتیاجی نداریم، زیرا باور نداریم که چرم محصولی پایدار است. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توانیم محصولاتی مدرن و ارزشمند بدون استفاده از چرم تولید کنیم.»


با این حال حذف آپشن چرم تنها آغاز ماجرا است. هیلمر همچنی می‌گوید: « پارچه استفاده شده در محصولات تولیدی 100 درصد بازیافتی است. آستر زیر آن نیز 70 درصد بازیافت پذیر است. ما به دنبال این هستیم که طرحی بدون زمان خلق کنیم. طرحی یک فصلی مانند نمایش‌های مد، هدفی نیست که ما در محصولات آینده مینی دنبال می‌کنیم.»


« این ابتکاری ساده است. مواد به کار رفته بازیافت پذیر هستند، اما در عین مجلل بودن آن‌ها حفظ شده است. و از نظر کارکرد نیز مبتکرانه هستند. برای نمونه، ما در اربنانت کانسپت، از چوب پنبه استفاده کرده‌ایم که از نظر زیبایی شناسی بیش‌تر به یک خانه شبیه است تا یک خودرو.»


مدیر بخش طراحی مینی قصد دارد با حفظ میراث این برند گام‌هایی رو به جلو بردارد. هیلمر می‌گوید قصد دارد اثر انگشتی برای هر یک از مدل‌های مینی ایجاد کند و افزون بر آن المان‌های کوچکی که یک مینی را تبدیل به مینی می‌کند، در این مدل‌ها حفظ کند.


بدون تردید یکی از المان‌های اصلی محصولات مینی جذاب و فان بودن آن است. اما این جذابیت تنها به بخش فنی و قدرت آن محدود نمی‌شود، بلکه به گفته هیلمر راحتی استفاده و راحتی راندن آن نیز بخش از این جذابیت است که در آن حفظ خواهد شد.


رئیس طراحی مینی در مورد نسخه‌های جان کوپر ورکس نیز می‌گوید این سری از خودروهای مینی نیز برای مشتریانی که به قدرت اهمیت می‌دهند و به دنبال تجربه خالص راندن هستند، حفظ خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه