شبکه‌های اجتماعی

وقتی فراری به سفارش مشتری یک مدل منحصر به فرد و خاص می‌سازد
اتومبیل فارسی - فراری اومولوگاتا

فراری اومولوگاتا

 

فراری به تازگی از یک مدل جدید به نام اومولوگاتا (Omologata) پرده برداشته است. از این مدل تنها یک دستگاه ساخته می‌شود! اومولوگاتا دهمین خودرو تولید محدود و سفارشی است که فراری به این سبک می‌سازد.

 

این نسخه منحصر به فرد بر اساس فراری 812 سوپرفست توسعه داده شده است. اما با این وجود، شیشه و چراغ‌های جلو تنها قطعاتی از بدنه هستند که نسبت به 812 سوپرفست تغییر نکرده‌اند. این فراری با رنگ قرمز موسوم به Rosso Magma رنگ‌آمیزی شده و دارای کیت بدنه و نشان‌های خاص مسابقه‌ای است.

در داخل کابین نیز، اومولوگاتا کاملا منحصر به فرد به نظر می‌رسد و میراث گران‌بهای موفقیت‌های برند فراری در مسابقات را با خود یدک می‌کشد. صندلی‌های برقی با روکشی آبی رنگ‌ از جنس چرم و پارچه Jeans Aunde که دارای کمربند‌های ایمنی مسابقه‌ای 4 نقطه‌ای نیز هستند را باید بخشی از این میراث دانست. قطعات فلزی به کار رفته در کابین با استفاده از طرحی ترک خورده رنگ‌آمیزی شده‌اند. این طرح یادآور خودروهای مسابقه‌ای GT دهه 1950 و 1960 و همچنین نحوه رنگ‌آمیزی درپوش پیشرانه‌های فراری است. یکی دیگر از نشانه‌هایی که فراری در اومولوگاتا استفاده کرده و به نوعی یادآور گذشته این برند است، استفاده از افکت خاصی در رنگ‌آمیزی بخش‌هایی از اومولوگاتا‌ است که یادآور  250 LM و 250 GTO خواهد بود.

 

اومولوگاتا توسط یک مشتری اروپایی سفارش داده شده است. این مشتری از فراری خواسته خودرویی با طراحی آینده‌نگرانه همراه با عناصری متمایز که به اثری ماندگار تبدیل شود برای وی طراحی و تولید کنند. این پروژه کمی بیش از دو سال به طول انجامیده و در این مسیر فراری از عناصر مختلفی از جمله مدل‌های قدیمی مسابقه‌ای الهام گرفته است. فراری در ساخت اومولوگاتا تا جایی پیش رفت که سایه جدیدی را روی رنگ قرمز برای بخش فیبرکربنی عقب خودرو ایجاد کرد.

 

اومولوگاتا دارای یک پیشرانه 12 سیلندر V شکل تنفس طبیعی با حجم 6.5 لیتر است که توانایی تولید 800 اسب بخار قدرت در 8500 دور در دقیقه و 718 نیوتن‌متر گشتاور را در دور 7000 دارا است. یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه توان تولیدی این پیشرانه را به محور عقب منتقل خواهد کرد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت اومولوگاتا نیز  2.9 ثانیه و بیشینه سرعت آن 340 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. فراری به طور رسمی درباره قیمت این مدل اظهار نظری نکرده است.

 

 

نظر دهید