شبکه‌های اجتماعی

آئودی فروش SQ5 را متوقف می‌کند

توقف عرضه در اروپا

شبکه جهانی منظم سازی عرضه خودرو‌های سواری(WLTP) یک قربانی دیگر گرفت. پس از ب ام و سری 7 دیزلی، ب ام و M3 و مرسدس بنز‌های AMG V12، اکنون نوبت به آئودی رسیده است. ماموریت جدید این سازمان نه چندان محبوب، مجبور ساختن آئودی به توقف فروش SQ5 در اروپا است.
خودروساز‌های آلمانی ادعا می‌کنند که هدف آ‌ن‌ها، پر کردن شکاف‌های موجود در کلاس‌‌‌های خودرویی است  اما به نقل از اتوکار، منابع خبری نزدیک به کمپانی‌ها، از انتقاد سازمان‌های استاندارد در اروپا به رویه جدید آلمانی‌ها سخن می‌گویند. شما اگر بخواهید یک SQ5 بخرید، تنها محدود به خرید یک نسخه از پیش تولید شده هستید که این با قوانین مشتری مداری امروزی مغایر است. هرچند که شعبه انگلیسی آئودی خلاء موجود در خط تولید SQ5 را در سال 2018 تا حد زیادی بر طرف کرده است و به گفته مقامات این شرکت، اکنون سهمیه اندکی از SQ5‌های تولیدی در انبار مرکزی آئودی دپو می‌شوند، اما WLTP می‌گوید که همچنان شکایت‌های بسیاری از سوی مشتریان این خودروساز آلمانی به دفتر آن‌ها می‌رسد که 90 درصد آن‌ها از عدم همکاری نمایندگی‌های محلی آئودی و مشارکت پایین خریدار در فرایند سفارش و تحویل خودرو صحبت کرده‌اند.
با توجه به تقاضای بازار بریتانیا، آئودی به زمان بیشتری جهت تامین تیراژ کافی SQ5 در خط تولید مکزیک نیاز دارد تا بتواند پاسخگوی شروط WLTP هم باشد. SQ5 را می‌توان از بهینه ترین کراس اوور‌های اسپرت آلمانی دانست که با موتور 3 لیتری V6 مجهز به تکنولوژی TFSI عرضه می‌شود. 354 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور به عنوان خروجی این پیشرانه، به هیچ وجه اعداد و ارقام ناامیدکننده‌ای به نظر نمی‌رسند. حال آن که این مدل با سیستم تعلیق کواترو و گیربکس 8 سرعته دبل شیفت توسعه داده شده است. این مشخصات فنی اعجاب انگیز، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 5.1 ثانیه‌ای را برای SQ5 به ارمغان آورده اند. اگرچه که متاسفانه همچنان سقف سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی، بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نظر دهید


در همین زمینه