شبکه‌های اجتماعی

اپل فعالیت بر خودروهای خودران را گسترش می‌دهد

یک گام به جلو با خرید شرکت استارتاپی Drive.ai

شرکت اپل روز گذشته اعلام کرد که شرکت Drive.ai را در اختیار گرفته است. این شرکت در حوزه تولید خودروهای خودران فعالیت دارد. در ابتدای ماه ژوئن 2019 اپل قصد داشت با خرید یکی از شرکت‌های مهندسی در حوزه خودرو بیش از پیش فعالیت خود را در حوزه خودران‌ها گسترش دهد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت استارتاپی Drive.ai در حال آزمایش روی ناوگان کوچکی از خودروهای خودران در تگزاس بود و یکی از صدها شرکت استارتاپی این حوزه در ایالات متحده  به شمار می‌رود. این شرکت که 90 مهندس در حوزه‌های مختلف را در اختیار دارد اعلام کرده بود که قصد دارد فعالیت خود را متوقف کند اما ساکنان سیلیکون ولی با ارائه پیشنهادی در واقع این شرکت را در اختیار گرفته‌اند.
اپل به عنوان یکی از سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در صنعت خودروهای خودران رقبای جدی در مقابل خود دارد که یکی از آن‌ها شرکت وایمو است. اپل در سال گذشته نیز فعالیت‌هایی در حوزه خودران‌ها انجام داده بود و مدیر سابق بخش مهندسی تسلا را نیز به عنوان رئیس این بخش برگزیده و 500 نیرو را نیز برای توسعه خودران‌ها استخدام کرده بود تا بتواند در صنعت خودروسازی نامی برای خود دست و پا کند.
اپل علاوه بر این فعالیت‌ها در سال 2018 مذاکراتی با تامین کنندگان بالقوه در آمریکا داشت و به طور اختصاصی روی حسگرهای این دسته از اتومبیل‌ها فعالیت می‌کند. به نظر می‌رسد با در اختیار گرفتن شرکت Drive.ai اپل گامی دیگر برای فعالیت روی خودران‌ها انجام داده است.

نظر دهید


در همین زمینه