شبکه‌های اجتماعی

شاسی بلند برقی ولوو EX90
شاسی بلند برقی ولوو EX90
استایلی آشنا، باطنی جدید

 

پس از تیزر‌ها و کمپین‌های متعدد، ولوو بالاخره از شاسی بلند سه ردیفه الکتریکی خود رونمایی کرد. این پرچمدار جدید، برادر الکتریکی XC90 محسوب می‌شود که بر اساس معماری جدید ولوو ساخته شده و قرار است که تا پایان دهه، گوتنبرگی‌ها هر سال یک خودرو الکتریکی معرفی کنند.


این همان محصولی است که از ولوو انتظار دارید؛ مدرن، جسور، ظریف و کمی هیجان انگیز که به فلسفه form-follows-function design ولوو برمی‌گردد. شاید استایل کلی این خودرو شما را یاد XC90 بیاندازد اما، پلتفرم و ساختاری که در زیر این خودرو استفاده شده کاملا جدید و متفاوت از نمونه درونسوز است. ولوو تمام تمرکز خود را بر روی فناوری و ایمنی این شاسی بلند گذاشته و از EX90 به عنوان ایمن‌ترین ولوو ساخته شده تا به امروز یاد می‌کند که به لطف آپدیت‌ها و ارتقا‌های بعدی می‌تواند هوشمند‌تر و ایمن‌تر شود.


برجستگی که جلو سقف و بالای شیشه جلو ولوو EX90 قرار دارد محل استقرار دوربین‌ها و سنسور‌های EX90 است. ولوو می‌گوید این دوربین‌ها و سنسور‌ها هرگز حواسشان پرت و یا خسته نمی‌شوند و توسط کامپیوتر‌های پیشرفته با نرم‌افزار‌های توسعه یافته کنترل می‌شوند. این سیستم می‌تواند دید 360 درجه داشته باشد و اجسام را از صدها متر جلوتر شناسایی کند تا به راننده زمان بیشتری برای واکنش بدهد. این خودرو اولین مدلی از ولوو به حساب می‌آید که به تمامی تجهیزات رانندگی خودکار در آینده مجهز شده است.


ابعاد بزرگ EX90 این امکان را به ولوو داده تا بتواند باطری عظیم 111 کیلووات ساعت را بر روی این خودرو نصب کنند. شاسی بلند الکتریکی ولوو از دو موتور الکتریکی با آهنربا دائمی استفاده می‌کند که بر روی هر اکسل نصب شده و در قدرتمند‌ترین حالت 496 اسب‌بخار قدرت و 910 نیوتن‌متر گشتاور (به صورت آنی) تولید خواهد کرد. این شرکت می‌گوید، EX90 با یکبار شارژ می‌تواند بُرد مسافت 482 کیلومتر داشته باشد که هنوز در EPA تست نشده است. ولوو اذعان دارد باطری این خودرو در مدت زمان 30 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌رسد.


گوتنبرگی‌ها معتقد هستند که این تنها یک شاسی بلند الکتریکی نیست و آن را مانند یک کامپیوتر قدرتمند بر روی چرخ می‌دانند که از قبل پاسخگوتر و لذت‌بخش‌تر است. این شرکت با اسنپدراگون همکاری کرده تا با استفاده از موتور پیشرفته آنریل انجین، گرافیک نمایشگر‌های خود را به طرز چشمگیری بالا ببرد. نمایشگر 14.5 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو با استفاده از فناوری 5G به صورت پیوسته از گوگل و اپلیکیشن‌های وابسته به آن استفاده می‌کند.


ولوو با استفاده از فناوری فون کی (phone key)، تلفن همراه مالک را تبدیل به کلید می‌کند که با نزدیک شدن به خودرو نه تنها درها باز بلکه تمام تنظیمات مربوط به هر شخص اعم از صندلی‌ها، تهویه مطبوع و.. بلافاصله بارگذاری می‌شود. ولوو برای اولین بار بر روی این خودرو از سیستم صوتی Bowers & Wilkins با بلندگو‌های یکپارچه در پشت سری‌ها استفاده کرده است.


خودرو ولوو EX90 در کارخانه Ridgeville کارولینا جنوبی ساخته خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه