شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لوگوی جدید ویرا دیزل
در نمایشگاه خودرو تبریز 1401

 

ویرا دیزل جوان‌ترین زیرمجموعه ماموت و یکی از جدیدترین شرکت‌های تولیدکننده کامیون و کشنده در ایران است. اگرچه ویرا دیزل در فروردین ۱۴۰۰ فعالیت خود را به عنوان نماینده رسمی و انحصاری گروه خودروسازی تجاری شاکمن در ایران آغاز کرد، اما نخستین حضور رسمی این شرکت در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران در اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد. حالا ویرا دیزل که در آستانه عرضه محصولات خود به بازار است، از هویت بصری و نشان جدید خود رونمایی کرده است.


ویرا دیزل تولیدکننده محصولات شرکت شاکمن (SHACMAN) چین در ایران است و سه محصول را در گام نخست برای بازار ایران در نظر گرفته است. از این میان، کامیونت این شرکت با نشان شاکمن در بازار عرضه خواهد شود، اما دیگر محصولات این شرکت با نشان ویرا دیزل روانه بازار می‌شود.


نشان و هویت بصری جدید ویرا دیزل که در نمایشگاه خودرو تبریز به رونمایی شد نیز در همین راستا طراحی شده است. حسین وفایی، طراح هویت بصری جدید ویرا دیزل است که طراحی هویت بصری جدید کرمان موتور را نیز در کارنامه خود دارد. به گفته حسین وفایی در طراحی نشان جدید تلاش شده از المان‌ صورت کرگدن که در لوگوی قبلی نیز استفاده شده بود و همچنین حرف V که ابتدای کلمه VIRA در این نشان گنجانده شود. در طراحی این لوگو سعی شده تعریفی مدرن از تلفیق این دو المان ارائه شود.


حسین وفایی، طراح هویت بصری جدید ویرا دیزل به اتومبیل فارسی اعلام کرد، در ویرا دیزل در حال اجرای پروژه طراحی یک خودروی تجاری است که طی ماه‌های آتی در نمایشگاه اتومبیل تهران از آن رونمایی خواهد شد. این پروژه را می‌توان یکی از اولین پروژه‌های طراحی اتومبیل تجاری در ایران دانست.


ویرا دیزل این نشان را روی کشنده دماغ‌دار خود یعنی ویرا Z3 و ویرا Y3 استفاده می‌کند. ویرا دیزل توانسته با عرضه ویرا Z3، طلسم حضور کشنده‌های دماغ‌دار در بازار ایران بشکند. این نوع از کشنده‌های پس از انقلاب 1357 در بازار ایران عرضه نشده است.


مدیران ویرا دیزل یکی از اهداف خود را نوسازی ناوگان فرسوده خودروهای تجاری برشمرده و عنوان کرده‌اند که با توجه به تعداد زیاد خودروهای فرسوده تجاری در ایران، ویرا دیزل قصد دارد در مسیر نوسازی این خودروها قدم بردارد. از این رو دست روی خودرویی گذاشته‌اند که در همان بدو پیش فروش با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد و توجه بسیاری را به خود معطوف کرد.

 

نظر دهید