کشنده پیلسان 540 در نمایشگاه تبریز
اتومبیل فارسی - کشنده پیلسان 540
کشنده قدرتمند پیلسان در نمایشگاه خودرو تبریز 1403

 پیلسان 540 یا همان کشنده C9H یکی از پیشرفته‌ترین و پرامکانات‌ترین کشنده‌های حال حاضر بازار ایران است که با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید توانایی بالایی در زمینه حمل و نقل به ویژه در مسیرهای طولانی را دارا است. این کشنده امسال نیز علاوه بر نمایشگاه خودرو مشهد در نمایشگاه خودرو تبریز 1403 نیز به نمایش درآمده است.

 

 

طراحی، ابعاد و توان باربری کشنده پیلسان 540

کشنده پیلسان 540 با بدنه مستحکم و استفاده از مواد سبک و مقاوم در طراحی دوام و طول عمر بالایی را به ارمغان آورده است و طراحی آیرودینامیکی کابین عملکرد مناسبی داشته و علاوه بر این به اکو سوئیچ برای مصرف سوخت بهینه نیز مجهز است. این کشنده که با نام C9H نيز شناخته می‌شود دارای 6482 میلی‌متر طول، 2510 میلی‌متر عرض و 4184 ارتفاع این کشنده با بادگیر است. همچنین فاصله دو محور این کشنده شرکت پیلسان 3900 میلی‌متر و فاصله محور عقب تا انتهای شاسی 1107 میلی‌متر است. پیلسان 540 وزنی معادل 44 تن داشته و وزن ناخالص مجاز باربری آن 18 تن است. علاوه بر این محور جلو این کشنده توان تحمل 7 تن و مجور عقب آن توان تحمل 13 را دارا است.

در بخش طراحی کابین باید گفت این کابین این کشنده تحت لیسانس مان آلمان سری C9H-E انجام شده و کابین به سقف بلند، دو تختخواب عریض، جک بالابر هیدرولیکی و الکترونیکی، تعلیق بادی مجهز به 4 بالن، استاندارد استحکام اروپا و صندلی‌های چرمی با قابلیت گردش صندلی شاگرد مجهز است.

 

پیشرانه و عملکرد آن در کشنده پیلسان 540

کشنده C9H به پیشرانه دیزلی پیشرفته باقدرت 540 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 2500 نیوتن‌متر مجهز است که با قدرت بالا و مصرف بهینه عملکرد فوق العاده‌ای در حمل بارهای سنگین ارائه می‌هد. پیشرانه این کشنده استاندارد آلایندگی اروپا و مصرف سوختی حدود 35 لیتر در هر 100 کیلومتر را به همراه دارد که در کاهش هزینه‌های عملیاتی از خود به جای می‌گذارد. پیشرانه 6 سیلندر خطی 24 سوپاپ کشنده پیلسان 540 گنجایش 13 لیتر را داشته و مجهز به توربوشارژ، اینترکولر و کاتالیزور هوشمند است.

 

سیستم‌های ایمنی پیشرفته کشنده پیلسان 540

یکی از نقاط قوت اصلی کشنده C9H، سیستم‌های ایمنی متعدد و پیشرفته آن است که ایمنی سرنشینان و بار را در اولویت قرار می‌دهد. از جمله این سیستم‌ها میتوان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم ترمز ضد لغزش (ASR)، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، ترمز دستی تریلر، سیستم سنجش فشار باد تایرها، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم ترمز هشدار برخورد از جلو اشاره کرد.

ترمزهای کشنده پیلسان 540 در محور جلو عقب دیسکی بوده و از نوع دو مدار مستقل پنومایکی است. علاوه بر این به ترمز بادی برند وبکو، ترمز اگزوز و ترمز موتور اتوماتیک نیز مجهز است.

 

جعبه دنده، سیستم تعلیق و دیگر مشخصات فنی کشنده پیلسان 540

گیربکس یا جعبه دنده به کارگرفته شده در کشنده پیلسان 540 12 دنده AMT مجهز به ریتاردر پنج مرحله‌ای با امکان تعویض دنده دستی است. شاسی استفاده شده در این کشنده تحت لیسانس مان بوده و در آن از فولاد با مقاومت کششی بالا و ضخامت 10 میلی‌متر بهره گرفته شده است. همچنین در کنار این شاسی اکسل‌ها نیز تحت لیسانس مان بوده و اکسل عقب مجهز به قفل دیفرانسیل است. برای پیمایش مسافت‌های طولانی دو مخزن سوخت آلومینیومی 400 و 860 لیتری تعبیه شده که جمعا 1260 لیتر را فراهم می‌کند در کنار این دو مخزن، مخزن ادبلو با گنجایش 40 لیتر در نظر گرفته شده و مخازن سوخت به گرمکن مجهز است.

شاید مهم‌ترین بخش در این قسمت سیستم‌های تعلیق به کارگرفته شده در کشنده پیلسان 540 است که در محور جلو از نوع فنر پارابولیک به همراه میل موجگیر و کمک فنر است و در محور عقب از سیستم تعلیق بادی چهار بالنی با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک استفاده شده است.

 

امکانات رفاهی پیلسان 540

در کشنده پیلسان 540 امکانات فراوانی در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته به همراه نمایشگر 12.3 اینچی لمسی و بلوتوث، صفحه کیلومتر دیجیتال، دوربین 360 درجه، غربیلک فرمان مجهز به دکمه‌های کنترلی و پدال تنظیم با قابلیت جابه‌جایی فرمان در دو جهت، آینه‌های دارای گرمکن، پرده‌های جانبی، شیشه بالابر برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فن ترموستاتیک سیلیکونی، بوق شهری و بین شهری، سیستم هشدار تعویض لنت ترمز، کولر و بخاری درجا و یخچال داخل کابین اشاره کرد. علاوه بر این پیلسان 540 به تاخوگراف، کروز کنترل، مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های روز مجهز است.


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی