شبکه‌های اجتماعی

FAW J7
اتومبیل فارسی - کشنده فاو J7
کشنده فاو J7 در نمایشگاه خودرو مشهد 1403

کشنده فاو J7 به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین محصولات صنعت خودروسازی سنگین، نمادی از فناوری و نوآوری در حمل و نقل سنگین محسوب می‌شود. این کامیون که توسط شرکت FAW، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری در جهان، تولید شده است، ترکیبی از قدرت، دوام و بهره‌وری بالاست. با طراحی مدرن، موتورهای پرتوان و امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته، فاو J7 به یکی از گزینه‌های محبوب بین شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و رانندگان حرفه‌ای تبدیل شده است. این کشنده با توانایی حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی و شرایط جاده‌ای دشوار، نه تنها عملکردی عالی ارائه می‌دهد بلکه با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، به بهبود بهره‌وری سوخت و کاهش آلاینده‌ها نیز کمک می‌کند.

 

 

مشخصات فنی کشنده فاو J7

کشنده فاو J7 محصول شرکت FAWDE دارای 6 سیلندر خطی با سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز به توربوشارژ و اینترکولر است و سیستم کنترل آلایندگی SCR در آن تعبیه شده تا استاندارد یورو 5 را اخذ کند. ظرفیت این پیشرانه 12520 سی‌سی بوده و نسبت تراکم آن 17 به یک است و توان تولید 550 اسب‌بخار قدرت در 1800 دور در دقیقه را دارا بوده و حداکثر گشتاور آن 2600 نیوتن‌متر در 1000 تا 1600 دور در دقیقه است.

برای انتقال قدرت این پیشرانه از جعبه دنده ZF استفاده شده که 12 دنده اتوماتیک داشته و دارای ریتاردر بوده و هیدرولیکی 5 مرحله‌ای است. کلاچ کشنده فاو J7 از نوع تک صفحه‌ای خشک با فنر دیاگرامی با قطر خارجی 430 میلی‌متر است. این کشنده برای پیمایش مسافت‌های طولانی به دو مخزن آلومینیومی 600 و 800 لیتری مجهز شده که در کنار آن مخزن 60 لیتری ادبلو نیز به کار گرفته شده است.

 

ابعاد، اندازه و توان باربری کشنده فاو J7

کشنده فاو J7 محصول سیباموتور از مجموعه بهمن موتور دارای طول، عرض بدون احتساب آینه‌ها و ارتفاع به ترتیب 6270، 2550، 4000 میلی‌متر است و فاصله محوری آن 3800 میلی‌متر است این ابعاد برای کشنده با این توان بسیار مناسب بوده و کارایی بالایی را ایجاد می‌کند از همین رو وزن مجموع ناخالص قانونی این کشنده 44 تن بوده و وزن مجموع ناخالص آن 18000 کیلوگرم است. حداکثر ظرفیت محور جلو کشنده فاو 7200 کیلوگرم است و در محور عقب توان تحمل 13 تن را دارا است. در این میان وزن این خودرو تنها 7100 کیلوگرم است.

 

سیستم تعلیق، ترمز و فرمان کشنده فاو J7

سیستم تعلیق جلو و عقب این کشنده بر اساس کارکرد آن کاملا متفاوت تعبیه شده است، بنابراین در محور جلو سیستم تعلیق فنر تخت پارابولیک مجهز به میل موجگیر و کمک فنر تلسکوپی تعبیه شده و در محور عقب تعلیق بادی با 4 بالشتک هوا دارای سیستم تنظیم ارتفاع (ECAS) مجهز به میل موجگیر و کمک فنر هیدروتلسکوپی استفاده شده است.

سیستم ترمز کشنده فاو J7 در جلو و عقب دیسکی دو مداره مستقل بادی بوده و سیستم‌ ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی ترمز، ضد لغزش، ترمز اضطراری هوشمند، کنترل پایداری مجهز است همچنین دارای خشک هوا بوده و از ترمز کمکی هوشمند موتور و ریتاردر هیدرولیکی بر روی گیربکس بهره مند است. ترمز دستی این کشنده قدرتمند از نوع پنوماتیکی با عملکرد روی محور عقب است. سیستم فرمان کشنده سیباموتور ساچمه‌ای با گردان هیدرولیکی است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی کشنده فاو J7

وقتی چنین پیشرانه قدرتمندی روی کشنده فاو J7 به کارگرفته شده است حتما امکانات رفاهی و ایمنی مجهزی نیز برای راننده در نظر گرفته شده تا مسافت‌های طولانی را به راحتی بپیماید از این رو در این کشنده کروز کنترل تطبیقی ( ACC)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، ترمز پارک برقی، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها، سیستم محدود کننده سرعت، بخاری و کولر درجا، یخچال، تاییدیه حمل کالای خطرناک، صندلی راننده با تعلیق مکانیکی و قابلیت تنظیم در 6 جهت دارای گرم کن و سردکن، مولتی مدیا TFT لمسی، غربیلک فرمان دارای کلیدهای میانبر، دوربین نقاط کور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، خروجی برق 220 ولت داخل کابین، روشنایی خودکار چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی گرم‌کن‌دار و قابل تنظیم به صورت برقی، چراغ روشنایی در روز، چراغ‌های مه شکن عقب و جلو، آلارم دنده عقب، تنظیم گاز درجا، شیشه بالابر برقی، سیستم برف‌پاکن خودکار، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، کیف ابزار، جک بالابر، حفاظ جانبی، دارای برق برقی شهری و بادی بین شهری، گرم‌کن سوخت داخل باک به کارگرفته شده است.

سیباموتور کشنده J7 را در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 به نمایش گذاشته است. این کشنده یکی از قدرتمند‌ترین کشنده‌های جدید بازار است و با ورود این کشنده به بازار رقابت سنگینی در کشنده‌های رده بالا بازار شکل خواهد گرفت.

نظر دهید